Aktuella uppdrag

Du som söker jobb hos Kandidathuset gör det via vårt webbaserade rekryteringsverktyg. Här kan du söka våra lediga tjänster eller om vi inte har någon tjänst som passar dig kan du göra en spontanansökan.

Välkommen med din ansökan!

Kandidathuset - Researcher
Befattning: Researcher
Placeringsort: Helsingborg Företag: Kandidathuset
Läs mer här...
Stacks Image 172
Kandidathuset - Researcher

Befattning:
Researcher
Placeringsort: Helsingborg Företag: Kandidathuset


Kandidathuset är ett företag specialiserat på att rekrytera personer till nyckelbefattningar. Vi grundades 2008 och har sedan dess bidragit till många bolags utveckling och framgång genom vårt rekryteringsarbete. Vårt nya koncept, kandidatfabriken, gör det möjligt att snabbt och kostnadseffektivt kunna erbjuda våra kunder välkvalificerade kandidater. Under det senaste året har vi sett en mycket stark efterfrågan på detta nya koncept och vi anställer nu till flera olika positioner inom vår organisation.



Under de senaste året har Kandidathuset etablerat ett nytt rekryteringskoncept som tagits väl emot av våra kunder.
 
Kandidathuset fortsätter att expandera och rekryterar därför ytterligare en researcher som ska förstärka teamet.
 
 
Arbetsbeskrivning:
 
Som researcher arbetar du med att söka upp och kontakta lämpliga kandidater till aktuella rekryteringsuppdrag. Du arbetar i nära samarbete med ansvarig uppdragsledare för avstämningar och statusrapporteringar. I rollen ingår att se möjligheterna i hur och var man kan finna lämpliga kandidater, vara införsäljande och att förstå värdet i att bygga upp nätverk. 

Vad vi erbjuder dig:

Ett roligt, socialt och engagerande arbete med fast månadslön. Eftersom vi just nu bygger upp vårt team, kommer du att från start få vara med att forma arbete och samarbetssätt. Vi arbetar mot många olika branscher, vilket innebär att du kommer ges en bred  insyn i arbetsmarknaden och dess människor ur många olika perspektiv. 
  
Vi är ett team med en hög drivkraft som tror på ständiga förbättringar och att ha roligt hela vägen mot våra mål. Vi lyssnar på varandras idéer och åsikter så att vi kan utvecklas både individuellt och som ett team, samtidigt som vi kontinuerligt förädlar vår redan väletablerade arbetsprocess.



Arbetsuppgifterna består av
 
  • Sökning i databaser och på hemsidor efter lämpliga kandidater
  • Kontakt med högskolor och universitet
  • Sammanställning av listor över lämpliga kandidater.
  • Kontakt med kandidater via telefon för att presentera tjänsterna, samt följa upp intresset.
  • Administrativa uppgifter så som hantera CV:n, boka intervjuer och skicka ut tester.

 
Önskvärd profil:
 
Vi söker dig som har ett genuint intresse för människor och har lätt för att ta kontakt med nya personer. Som person är du uthållig, fokuserad och har ett strukturerat arbetssätt. Du har en trevlig och professionell förhållning i din kommunikation då arbetet till stor del innebär kontakt med personer i nyckelbefattningar. För att nå resultat krävs att du trivs med telefonen som arbetsredskap, har en hög aktivitetsnivå och nyttjar din arbetstid effektivt. Dessutom är du van datoranvändare och har lätt för att använda olika IT-baserade systemstöd. Tidigare erfarenhet av arbeten inom en liknande roll, service, försäljning eller där telefonen varit ett viktigt verktyg ses som meriterande.
 
Övrigt:
 
Tjänsten kräver goda språkkunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift.

Urval och intervjuer sker löpande, varför vi gärna ser att du skickar in din ansökan så snart som möjligt. Har du frågor om tjänsten, vänligen kontakta Alexander Kervall, alexander.kervall@kandidathuset.se
Ansök genom att fylla i nedanstående formulär!
Menerga - Kyltekniker
Befattning: Kyltekniker
Placeringsort: Eskilstuna Företag: Menerga AB
Läs mer här...
Stacks Image 172
Menerga - Kyltekniker

Befattning:
Kyltekniker
Placeringsort: Eskilstuna Företag: Menerga AB


Menerga AB bedriver försäljning och service av Menerga produkter i Sverige. Menerga är marknadsledande varumärke i Europa inom ventilationsaggregat för simhalls-, komfort- och processventilation med extra hög verkningsgrad. Produkterna är toppmoderna och av högsta kvalitet som används i applikationer som exempelvis simhallar, museer, gallerior, flygplatser samt datacenterkyla.


Arbetsbeskrivning
Vi expanderar och söker nu en Kyltekniker till region mitt.

I rollen som Kyltekniker arbetar du med att självständigt utföra löpande service och driftsättning av Menerga och Systemair produkter. Du utför också reparationer och förebyggande underhåll av den tekniska utrustningen. Du utgår från ditt hem och har först och främst region mitt som ansvarsområde. Resor över hela Sverige kan dock förekomma.

Vad vi erbjuder
Du kommer att ges möjligheten att få en ovärderlig kompetens inom kylteknik. Kompetensen får du delvis genom att få arbeta ”first hand” med en marknadsledande produkt och även genom olika utbildningar, både här i Sverige men även utomlands. Dessutom kommer du att hamna i en arbetskultur som är väldigt fri, där man kan vara med och påverka sin vardag på riktigt.

Din profil
Som person är du bra på att ta initiativ och motiveras av komplexa och långsiktiga affärer. Du vet vilka uppgifter som bör prioriteras och tycker om problemlösning.

Vi tror att du har en gymnasial utbildning inom exempelvis ventilationsteknik, styr och regler eller kyla, samt några års tidigare erfarenhet av arbete med t.ex. ventilation, kyla, styr och regler eller i närliggande bransch. Du har en god förmåga att kommunicera på svenska och engelska och behärskar MS Office-paketet. Det är meriterande om du har språkkunskaper i tyska. Incert kylcertifikat kategori 1 eller likvärdiga certifikat samt B-körkort är ett krav.

Övrig information
Tjänsten är placerad i Eskilstuna men du utgår ifrån ditt hem.

I denna rekrytering samarbetar Menerga med Kandidathuset AB. För eventuella frågor angående processen, kontakta ansvarig konsult; Alexander Kervall. alexander.kervall@kandidathuset.se
Ansök genom att fylla i nedanstående formulär!
Playtech BGT Sports - Continuous Integration Engineer
Befattning: Continuous Integration Engineer
Placeringsort: Malmö Företag: PlayTech BGT Sports
Läs mer här...
Stacks Image 172
Playtech BGT Sports - Continuous Integration Engineer

Befattning:
Continuous Integration Engineer
Placeringsort: Malmö Företag: PlayTech BGT Sports


We are Playtech BGT Sports. We build mobile and desktop applications for sports betting operators and have a proud history and a proven track record with the biggest players in the business. Using award-winning technology, we provide cutting edge sports betting solutions, creating applications with millions of end users and dozens of successful licenses. We offer a modern and international working environment with great opportunities for personal and professional development. Our work is built upon a solid team spirit that derives from the collection of a wide variety of international experience. Using the latest technology and constantly adapting to upcoming trends, you will become a key-player in making sure that we remain at the very top of the industry.




 Continuous Integration Engineer
 
As a Continuous Integration Engineer, you will design our deployment and release strategies. You will partner with software developers and Software Quality Engineers to create pipelines for multiple projects. In doing this, you define the build orchestration that helps developers and QA’s be more productive, write better and provide immediate feedback for build statuses. Some of your main responsibilities will therefore be to conduct training sessions on build orchestration and build tool synergies to various engineering stakeholders.
 
For this role it is required that you have expertise in the following skills:
 
  • Continuous Integration tools (such as Jenkins or TeamCity)
  • Git
  • Monitoring tools
  • Build tools (such as maven, gradle or npm)
  • Linux

 
In order to be able to communicate with developers on an efficient level, some knowledge in programming languages are required as well.
 
You will also have the opportunity to work with modern technologies and standards such as:
 
  • Cloud computing
  • Docker
  • Github

 

 
The team
 
Together, as a team, you are expected to provide a single platform that supports the entire end-to-end software development and delivery process. Your joint objective is to automate deployments, accelerate time to market and reduce delivery costs while increasing quality, reliability and traceability.
 
In order to achieve your overall objective, you will together build pipelines, conduct A/B testing and use centralized configuration for all services and more..
 
 
Applicants
 
We believe that you have some years of working experience with the required skills mentioned above and that you have a genuine interest for working in teams.
 
In this recruitment process Playtech is cooperating with Kandidathuset AB. For more information about this role, please contact Tamara Nilsson at tamara.nilsson@kandidathuset.se
Ansök genom att fylla i nedanstående formulär!
Saint-Gobain Emmaboda Glas - Teamledande Säljare
Befattning: Teamledande Säljare
Placeringsort: Emmaboda Företag: Saint-Gobain Emmaboda Glas AB
Läs mer här...
Stacks Image 172
Saint-Gobain Emmaboda Glas - Teamledande Säljare

Befattning:
Teamledande Säljare
Placeringsort: Emmaboda Företag: Saint-Gobain Emmaboda Glas AB


Saint-Gobain Emmaboda Glas AB är en del av de 100 mest innovativa bolagen. Som en del av Saint-Gobain-koncernen, har bolaget tillgång till mer än 300 år av kunskap. Saint-Gobain är ett av världens 70 största företag, med 180 000 anställda medarbetare varav 12 000 finns i Norden och Baltikum. Saint-Gobain Emmaboda Glas AB har 130 anställda och en omsättning på ca 250 miljoner kr. Emmaboda Glas tillverkar högkvalitativa produkter med hjälp av den senaste och mest avancerade tekniken. Verksamheten består av förädling och försäljning av planglas och plast till kunder i byggindustrin, bland annat fönster- och dörrtillverkare, fasadentreprenörer och glasmästerier. De finns i Emmaboda (HK), Stockholm, Linköping, Luleå, Karlstad, Göteborg och Malmö. Läs gärna mer på www.glassolutions.se Saint-Gobain är certifierad Top Employer på global nivå 2016. Denna certifiering belönar en personalpolitik som bygger på starka grunder: Karriärs möjligheter, mångfald, engagemang och utveckling av medarbetare. Saint-Gobain har flera systerbolag representerade I Sverige: Ecophon, Isover, Weber, Gyproc, Scanspac, Sekurit, Autover, Abrasives m.fl.



Rollbeskrivning
 
Är du en duktig säljare med ledaregenskaper? Gillar du att påverka och vill utveckla försäljningen?
Är du bra på att entusiasmera andra?
 
Nu har du chansen att söka tjänsten som teamledande säljare!
 
Vi erbjuder för rätt person en fantastisk möjlighet att få delta i utvecklingen av vår verksamhet.
 
Saint-Gobain Emmaboda Glas söker en erfaren säljare/teamledare med ansvar att driva och utveckla försäljningen mot både befintliga och nya kunder inom region Syd. Du är självgående när det gäller att initiera, driva och följa upp utvecklingen av försäljning och har förmåga att se nya möjligheter. I säljrollen präglas du av att skapa goda långsiktiga relationer med hög servicenivå i fokus.
 
Du arbetar självständigt med eget kundansvar i ett nära samarbete med vårt team av duktiga innesäljare. Detta innebär coachning och uppföljning av vårt team av engagerade och rutinerade innesäljare.
 
Vidare innehåller rollen planering, målsättning och initiering av nya projekt och satsningar på marknaden samt uppföljning av resultat.
 
 
Specifika arbetsuppgifter
 
  • Driven och på jakt efter nya utmaningar
  • Affärsmässig, självgående och strukturerad samt har god samarbetsförmåga
  • Utåtriktad, relationsskapande med en övertygelse och vinnande inställning
  • Självklart bör du även vara extremt resultatinriktad
  • God kunskap inom kalkylering
  • Du sporras av att motivera andra och se dem växa

 
Övrigt:
 
Placeringsort: Emmaboda
 
Intervjuer sker löpande varför vi gärna ser att du skickar in din ansökan snarast.
  I denna rekrytering samarbetar Saint-Gobain Emmaboda Glas AB med Kandidathuset. För frågor om tjänsten vänligen kontakta ansvarig konsult, Sofia Fritzon, sofia.fritzon@kandidathuset.se
Ansök genom att fylla i nedanstående formulär!
Saint-Gobain ISOVER - HS Koordinator
Befattning: HS Koordinator
Placeringsort: Bjuv Företag: ISOVER
Läs mer här...
Stacks Image 172
Saint-Gobain ISOVER - HS Koordinator

Befattning:
HS Koordinator
Placeringsort: Bjuv Företag: ISOVER


ISOVER – En världsledare med historia. Det välkända varumärket Gullfiber skapades år 1967 men redan år 1963 inledde det Billesholmsförankrade företaget ett samarbete med världsledaren Saint-Gobain. Bolaget är idag en del av koncernen Saint-Gobain och ISOVER är det gemensamma internationella varumärket för isolerdivisionen. Saint-Gobain består idag av mer än 1400 konsoliderade företag med ca 170 000 anställda. Tillverkningen sker i 66 länder över hela världen och år 2015 hade Saint-Gobainkoncernen en omsättning på ca 39,6 miljarder Euro. Ytterligare information om företaget och koncernen hittar du på www.isover.se och www.saint- gobain.com.



ISOVER Billesholm
 
ISOVER har huvudkontor och produktion i Billesholm utanför Helsingborg. Enheten sysselsätter knappt 400personer och man levererar produkter för såväl byggisolering som teknisk isolering. Tillverkningen sker dygnet runt och den kontinuerliga produktionsprocessen har hög automationsgrad som ställer krav på ett tryggt och säkert arbetssätt.
 
Produktionen är baserad på World Class Manufacturing (WCM) för att säkerställa en hög nivå inom
säkerhet, kvalité och produktivitet. Fokus ligger på att utöka arbetet med WCM och bli ännu bättre.
Som ett led i att ytterligare stärka och utveckla arbetet med att öka säkerhet och hälsa rekryterar ISOVER nu en
HS koordinator.
 
Arbetsbeskrivning
 
ISOVER prioriterar miljö, hälsa och säkerhet (EHS) och arbetar aktivt och medvetet för att skapa en kultur där säkerheten alltid kommer i första hand. Som HS koordinator ansvarar du för att utveckla och implementera arbetet inom hälsa och säkerhet. Tjänsten innebär att du noggrant följer upp resultat, driver projekt samt säkerställer efterlevnad av lagar och krav inom hälsa och säkerhets området. Vidare kommer du att identifiera avvikelser, komma med åtgärdsförslag och ansvara för handlingsplaner. Du arbetar med ständiga förbättringar i linje med vår WCM struktur tillsammans med ledning och övriga anställda på företaget.
 
En annan viktig del i arbetet är att planera och genomföra utbildningar samt kunna ge råd och stöd till
verksamheten. Du har förmågan att skapa engagemang och intresse för hälsa och säkerhet och förväntas
obehindrat kunna kommunicera på olika nivåer i organisationen på ett snabbt och övertygande sätt.
 
Du rapporterar till EHS chefen och ingår i ett team som förutom dig består av en miljökoordinator och en
Laboratorieingenjör.
 
Din bakgrund
 
  • Vi söker dig som har en relevant eftergymnasial utbildning som högskoleingenjör eller motsvarande.
  • Du förväntas ha något eller några års erfarenhet av liknande arbete
  • Du trivs med att driva förändrings- och förbättringsarbete samt lägger stor vikt vid att nå uppsatta mål.
  • Du har god kännedom och erfarenhet om arbetsmiljölagen och tillhörande arbetsmiljöförskrifter.

 

 
Din profil
 
Du är ambitiös, noggrann samt öppen och rak i din kommunikation. Du delar med dig av dina erfarenheter och är öppen för att lära dig nya saker. Du är van vid att arbeta strukturerat och har inga problem att följa rutiner.
 
Nyfikenhet ser du som en självklar egenskap i yrkeslivet. Du behärskar svenska och engelska i tal och skrift.
 
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper, som utmärks av engagemang och ett utpräglat säkerhetstänk. Vi ser gärna både kvinnliga och manliga sökande.
 
Övrigt
 
Placeringsort: Billesholm
 
Urval och intervjuer sker löpande varför vi gärna ser att du skickar in din ansökan snarast.
 
I denna rekrytering samarbetar Saint-Gobain ISOVER med Kandidathuset.
För frågor om tjänsten vänligen kontakta ansvarig konsult Alexander Kervall, alexander.kervall@kandidathuset.se
Ansök genom att fylla i nedanstående formulär!
Saint-Gobain ISOVER - El- och Instrumentchef
Befattning: El- och Instrumentchef
Placeringsort: Bjuv Företag: ISOVER
Läs mer här...
Stacks Image 172
Saint-Gobain ISOVER - El- och Instrumentchef

Befattning:
El- och Instrumentchef
Placeringsort: Bjuv Företag: ISOVER


ISOVER – En världsledare med historia. Det välkända varumärket Gullfiber skapades år 1967 men redan år 1963 inledde det Billesholmsförankrade företaget ett samarbete med världsledaren Saint-Gobain. Bolaget är idag en del av koncernen Saint-Gobain och ISOVER är det gemensamma internationella varumärket för isolerdivisionen. Saint-Gobain består idag av mer än 1400 konsoliderade företag med ca 170 000 anställda. Tillverkningen sker i 66 länder över hela världen och år 2015 hade Saint-Gobainkoncernen en omsättning på ca 39,6 miljarder Euro. Ytterligare information om företaget och koncernen hittar du på www.isover.se och www.saint- gobain.com.



ISOVER Billesholm

ISOVER har huvudkontor och produktion i Billesholm utanför Helsingborg. Enheten sysselsätter knappt 400 personer och man levererar produkter för såväl byggisolering som teknisk isolering. Tillverkningen sker dygnet runt och den kontinuerliga produktionsprocessen har hög automationsgrad som ställer krav på ett effektivt underhåll.

Produktionen är baserad på World Class Manufacturing programme (WCM) för att säkerställa en hög nivå inom säkerhet, kvalité och produktivitet. Fokus ligger på att utöka arbetet med WCM och bli ännu bättre.
Som ett led i att ytterligare stärka och utveckla underhållet rekryterar ISOVER nu en El- och instrumentchef.

Arbetsbeskrivning

I rollen som El- och Instrumentchef leder du en arbetsgrupp om ca 10 personer. Arbetsgruppen består av både industrielektriker och instrumenttekniker. Gruppen är ansvarig för det förebyggande och det avhjälpande underhållet och i rollen som chef är du ansvarig för att leda och utveckla arbetet så att avdelningens mål och åtagande nås. Detta innebär bland annat att du;

  • Håller morgonmöten, planerar och samordnar den operativa dagliga verksamheten
  • Ansvarar för jourverksamheten och sköter rapporteringen för avdelningen
  • Utvecklar och förbättrar det förebyggande och avhjälpande underhållsarbetet för att nå verksamhetens mål
  • Leder och utvecklar personalen på avdelningen


En viktig del i rollen är arbetet med att aktivt driva förbättringsprojekt inom ramen för ISOVERs WCM-struktur, speciellt med fokus på förlustreducerings- och operatörsunderhållsprojekt.
El- och Instrument ingår i El- och Automationssektionen, som i sin tur ingår i företagets Teknikavdelning. Du rapporterar till företagets teknikchef.

Önskvärd profil

Vi söker dig som har en elteknisk utbildning på lägst gymnasialnivå eller motsvarande, gärna med inriktning industri, automation och regler. Du har erfarenhet från ledande position och liknande arbetsuppgifter.

Som person trivs du i en samordnande operativ roll där du är med och strukturerar arbetet på ett effektivt sätt. Det är viktigt att du har en god planeringsförmåga och att du kan hantera att ha många aktiviteter på gång samtidigt. Vidare är du kommunikativ och social och du kommunicerar på ett tydligt och rakt sätt gentemot arbetsgruppen och övriga medarbetare.

Avslutningsvis är du en driven person som motiveras av att arbeta med ständiga förbättringar.
Då det ingår en hel del administrativa arbetsuppgifter i tjänsten ska du vara bekväm med detta och goda kunskaper i Officepaketet är ett krav. Då företaget verkar i internationell miljö är det viktigt att du behärskar både svenska och engelska obehindrat. Elbehörighet LSP är ett krav och HSP är starkt meriterande.

Övrigt

Placeringsort: Billesholm

Urval och intervjuer sker löpande varför vi gärna ser att du skickar in din ansökan snarast.

I denna rekrytering samarbetar Saint-Gobain ISOVER med Kandidathuset.
För frågor om tjänsten vänligen kontakta ansvarig konsult Sebastian Törnquist, sebastian.tornquist@kandidathuset.se 



Ansök genom att fylla i nedanstående formulär!
Krohne Inor - Teknisk orderberedning vikariat
Befattning: Teknisk orderberedning vikariat
Placeringsort: Malmö Företag: KROHNE INOR
Läs mer här...
Stacks Image 172
Krohne Inor - Teknisk orderberedning vikariat

Befattning:
Teknisk orderberedning vikariat
Placeringsort: Malmö Företag: KROHNE INOR


KROHNE INOR har framgångsrikt utvecklat och producerat temperaturmätningsutrustning för processindustrin i mer än 75 år. Sedan utvecklingen av världens första huvudmonterade signalomvandlare, har KROHNE INOR successivt byggt upp sitt rykte som ett internationellt ledande företag av temperaturgivare och signalomvandlare. Huvudkontoret är baserat i Malmö, där arbetar idag ca 65 anställda. Kulturen i företaget utmärks av en varm atmosfär med utpräglad teamkänsla. 2006 förvärvades KROHNE INOR av KROHNE-koncernen som koncernens globala teknik- och utvecklingscenter för temperaturmätning. KROHNE är världsledande tillverkare och leverantör av processinstrumentering och mätlösningar för många olika industribranscher över hela jorden. KROHNE har över 3 600 anställda och en omsättning på mer än 448 miljoner euro. Företagets produkter och tjänster spänner över hela mät- och analysprocessen: från den enskilda mätpunkten till lösningar för hela fabriker. Tillsammans med KROHNE koncernen, våra två dotterbolag i Tyskland, Finland samt partners kan KROHNE INOR erbjuda produkter, lösningar och service över hela världen.


Vikariat: Teknisk orderberedning


Tillträde: Omgående ca ett år

Om tjänsten
Du kommer till exempel att:
  • Tekniskt kontrollera inkommande order innan de frisläpps för produktion. Se till att stycklista
    innehåller rätt artiklar och operationsbeskrivningarna är korrekta.
  • Ha daglig kontakt med produktion kring tillverknings orders
  • Vara behjälplig vid offert framtagning
  • Kontakt med internkunder och försäljning runt tekniska frågor kring orders
  • Under kortare perioder vara behjälplig i planeringsarbete som att generera tillverknings order och följa
    upp dessa.
I din nya roll kommer du ha ett bra stöd från organisationen. Du kommer in i din roll främst via internutbildningar.

Vi söker dig som
  • Kan arbeta i ett team där man hjälper varandra och tar hjälp av varandra
  • Har en fingertoppskänsla för mekanik och industriell teknik
  • God mekanik förståelse.
  • Erfarenheter från Affärssystem.
  • Svenska och Engelska i tal och skrift.
  • Värderar ordning och reda
    Tidigare arbetslivserfarenhet är ett krav. Som person är du social, framåt och har förmåga att ta egna
    beslut & initiativ till att hitta den information du behöver för att sätta samman underlagen. Din förmåga att se både helheter och detaljer är god. Du har utpräglad samarbetsförmåga, gillar att arbeta i team och att ha kul med dina kollegor på jobbet.
Kontakt
I denna rekrytering samarbetar Krohne Inor med Kandidathuset. För frågor om tjänsten vänligen kontakta ansvarig konsult, Tamara Nilsson, tamara.nilsson@kandidathuset.se 


Ansök genom att fylla i nedanstående formulär!
RSM&Co. - Senior konsult inom ledningssystem (arbetsmiljö)
Befattning: Senior konsult inom ledningssystem (arbetsmiljö)
Placeringsort: Solna Företag: RSM&Co.
Läs mer här...
Stacks Image 172
RSM&Co. - Senior konsult inom ledningssystem (arbetsmiljö)

Befattning:
Senior konsult inom ledningssystem (arbetsmiljö)
Placeringsort: Solna Företag: RSM&Co.


RSM&CO är ett konsult- och utbildningsföretag som i över 25 år stöttat kunderna inom områdena energi, avfall, miljö, arbetsmiljö, hållbarhet och kvalitet. Vi ligger i framkant och arbetar med helhetssyn och underlättar för kunden genom vårt engagemang att göra det svåra enkelt. Vi tillhör Ragn-Sells-koncernen - en föregångare inom miljö- och kretsloppsarbetet och en aktör inom cirkulär ekonomi. Vi är ca 70 medarbetare och har 5 kontor i Sverige. Läs gärna mer på: www.rsmco.se


Bakgrund


Vi vill göra skillnad – vill du?

Samhällets arbetsmiljökrav ökar och regelverken blir allt mer omfattande. Samtidigt växer förväntningarna på företag och organisationer att ta ett större hållbarhetsansvar.

Detta är vår arena. Här kan vi – med vår kompetens, våra konsulter och vårt arbete – bidra till framgångsrika företag och ökad hållbarhet. Vill du bli en av oss och vara med att göra skillnad och samtidigt bidra till att uppfylla våra värderingar – Engagemang, Enkelhet och Framåtanda!

Vi befinner oss i en spännande utvecklingsfas och har behov av fler konsulter med kompetens inom ledningssystem.

Erfaren ledningssystemskonsult med spetskompetens inom arbetsmiljö


Vi letar efter Dig som vill arbeta brett med arbetsmiljöfrågor åt våra kunder. Du har minst 10 års erfarenhet av strategiska arbetsmiljöfrågor från bygg- och anläggningssektorn, industrin eller som konsult. Kompetens inom kvalitets- och miljöledning är meriterande. Du förutsätts ha mycket goda kunskaper om arbetsmiljölagstiftningen, ledningssystem (OHSAS) samt är van att omsätta lagkrav i praktiken.

Exempel på efterfrågade tjänster;
  • Bygga och revidera arbetsmiljöledningssystem samt trippelintegrerade ledningssystem för arbetsmiljö/kvalitet/miljö.
  • Utbilda i arbetsmiljöledningssystem och arbetsmiljölagstiftning.
  • Arbeta med vårt digitala lagbevakningssystem, ge våra kunder rådgivning inom arbetsmiljölagstiftningen och hjälpa dem med lagrevisioner.
För att trivas hos oss behöver Du vara utåtriktad, vara strukturerad i ditt arbetssätt, ha god samarbets- och kommunikationsförmåga, vara affärsmässig och kunna skapa affärer åt dig själv och andra genom ditt eget nätverk.

Ansökan
Vi har en kontinuerlig rekryteringsprocess med ett löpande urvalsarbete. Skicka därför in din ansökan så snart som möjligt.
 

Vårt erbjudande


Ett inträde i en växande organisation med ett stort hållbarhetstänk och en stor möjlighet till egen utveckling. Vi erbjuder våra medarbetare möjligheten att både lära ut själva och ta del av de kurser vi lär ut och därigenom kunna bredda sin kompetens ytterligare.

Övrigt


Placeringsort: Solna, Stockholm. Resor inom Sverige ingår i tjänsten.
Tillträde: Efter överenskommelse.
Rapporterar till: Emma Breitholtz, Gruppchef

Kontakt och ansökan
Notera att tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum, varför vi gärna ser att du skickar in din ansökan snarast.
I denna rekrytering samarbetar RSM&CO med Kandidathuset. För frågor om tjänsten vänligen kontakta ansvarig konsult,  Sebastian Törnquist, sebastian.tornquist@kandidathuset.se
Ansök genom att fylla i nedanstående formulär!
Krohne Inor - Utvecklare av testsystem
Befattning: Utvecklare av Testsystem
Placeringsort: Malmö Företag: KROHNE INOR
Läs mer här...
Stacks Image 172
Krohne Inor - Utvecklare av testsystem

Befattning:
Utvecklare av Testsystem
Placeringsort: Malmö Företag: KROHNE INOR


KROHNE INOR har framgångsrikt utvecklat och producerat temperaturmätningsutrustning för processindustrin i mer än 75 år. Sedan utvecklingen av världens första huvudmonterade signalomvandlare, har KROHNE INOR successivt byggt upp sitt rykte som ett internationellt ledande företag av temperaturgivare och signalomvandlare. Huvudkontoret är baserat i Malmö, där arbetar idag ca 65 anställda. Kulturen i företaget utmärks av en varm atmosfär med utpräglad teamkänsla. 2006 förvärvades KROHNE INOR av KROHNE-koncernen som koncernens globala teknik- och utvecklingscenter för temperaturmätning. KROHNE är världsledande tillverkare och leverantör av processinstrumentering och mätlösningar för många olika industribranscher över hela jorden. KROHNE har över 3 600 anställda och en omsättning på mer än 448 miljoner euro. Företagets produkter och tjänster spänner över hela mät- och analysprocessen: från den enskilda mätpunkten till lösningar för hela fabriker. Tillsammans med KROHNE koncernen, våra två dotterbolag i Tyskland, Finland samt partners kan KROHNE INOR erbjuda produkter, lösningar och service över hela världen.



Bakgrund
 
Just nu pågår ett flertal rekryteringar till Krohne Inor. Vi är inne i en positiv tillväxtfas med framgångar inom både nationella och internationella projekt. Tillsammans med koncernledningen har vi satt mål för vidare expansion av Krohne Inor så att nya krav från våra kunder kan bemötas och ge nya framgångar.
 
Krohne Inor är framför allt i behov av att förstärka sina teknikresurser för att exekvera avancerade projekt i internationell miljö samtidigt som vi har ett utvecklingsprogram med många produktprojekt framför oss. De pågående rekryteringarna är ett steg för att föra företaget vidare i den internationella expansionen.
 
Vi ser fram mot att få träffa dig som söker en utmaning i ett teknikföretag med stor teamanda och hög dynamik som skapar utveckling för både företaget och deras medarbetare.
 
 
 
Arbetsuppgifter
 
Som utvecklare av test- och produktionssystem arbetar man framför allt med utveckling och produktion. Rollen är varierande och du har bred kontakt både internt och externt med leverantörer och kollegor. Du arbetar nära produktion och utveckling med såväl befintliga som nya produktions- och kalibreringsutrustningar och underhåll av dessa.
 
Huvudsakliga arbetsuppgifter
  • Leda och driva förändrings och förbättringsprojekt för våra test och produktionssystem.
  • Support av konfigurations-och kalibreringsprogram för våra produkter.
  • Optimering och effektivisering av befintliga kalibreringsutrustningar.
  • Support och felsökning på produktions- och kalibreringsutrustning för såväl hårdvara som mjukvara, huvudsakligen .NET baserad.
  • Implementering av nya produkter i befintliga utrustningar.
  • Support av våra system och databaser för spårbarhet och lagring av produktionsdata.
  • Delaktig i digitaliseringsarbetet av våra produkter och tjänster.
  • Support och framtagning av ny produktionsutrustning.

 
I din nya roll kommer du att ha bra stöd från organisationen och samverka i en dynamisk grupp där lära ut och läras är en naturlig del både av din egen och gruppens utveckling. Nödvändiga utbildningar för att komma in i rollen ges på plats.
 
 
 
Din profil
 
Aktuell kandidat har en teknisk utbildning med automationsriktning eller liknande. Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet från tekniskt arbete som t.ex. utveckling av test och kalibreringsutrustning, datalagring och .NET programmering.
 
Som person är du social, framåt och har förmåga att ta egna beslut. Du är drivande och tar eget ansvar för att saker blir genomförda på ett kvalitativt och tidseffektivt sätt.
 
 
 
 
 
 
Vi söker kandidater som:
  • Trivs med att arbeta både i team likväl som att ensam driva frågor.
  • Har fingertoppskänsla för teknik, lätt att förstå processer.
  • Intresse och förmåga att sprida kunskap. Förenkla komplexa processer på ett begripligt och överskådligt vis.
  • Naturlig förmåga att driva projekt och uppgifter framåt.
  • Behärskar engelska i tal och skrift.
  • Värderar ordning och reda.
  • Har ödmjuk framtoning men med en vilja och ambition.

 
 
Tillsättning: Snarast enligt överenskommelse.
Placeringsort: Malmö
 
 
Intervjuer sker löpande varför vi gärna ser att du skickar in din ansökan snarast. 
  I denna rekrytering samarbetar Krohne Inor med Kandidathuset. För frågor om tjänsten vänligen kontakta ansvarig konsult, Tamara Nilsson, tamara.nilsson@kandidathuset.se
Ansök genom att fylla i nedanstående formulär!
Saint-Gobain Gyproc - Kvalitets- och Processhef
Befattning: Kvalitets- och Processchef
Placeringsort: Håbo Företag: Gyproc
Läs mer här...
Stacks Image 172
Saint-Gobain Gyproc - Kvalitets- och Processhef

Befattning:
Kvalitets- och Processchef
Placeringsort: Håbo Företag: Gyproc


Gyproc är din partner inom lättbyggnadssystem för hållbart byggande. Gyproc i Bålsta, norr om Stockholm, utvecklar, tillverkar och marknadsför lättbyggnadssystem med gipsbaserade byggskivor till byggbranschen i Sverige. Gyproc har ca 130 anställda och omsätter ca 530 MSEK. Företagets huvudkontor och fabrik finns i Bålsta, med försäljning i hela landet. Lättbyggnadstekniken har tagit en allt större andel av byggandet år för år och Gyproc är ledande på marknaden inom lättbyggnadsteknik med gipsskivor. Tekniken omfattar byggsystem för mellanväggar, bjälklag, innertak och ytterväggar. Gyproc ingår i den franska koncernen Saint-Gobain, som består av mer än 1200 konsoliderade företag med ca 190 000 anställda. Läs gärna mer om Gyproc på www.gyproc.se.



Bakgrund
 
Gyproc har under åren lanserat många innovativa lösningar. Vi fortsätter att utveckla och erbjuda hållbara innovationer och lösningar till marknaden med kunden och slutanvändarvärden i fokus.
 
Produktionen vid Bålsta är baserad på World Class Manufacturing programme (WCM) för att säkerställa en hög nivå inom säkerhet, kvalité och produktivitet. År 2012 mottog produktionsanläggningen The World Class Manufacturing Silver Award och fokus ligger numera på att utöka arbetet med WCM och bli ännu bättre.
 
Som ett steg i detta söker vi nu en Kvalitets- och Process chef som ska förstärka, utveckla och leda arbetet med fokus på att skapa en hög och stabil kvalitetsnivå på enhetens produktion.
 
 
Arbetsbeskrivning
 
I rollen som Kvalitets- och Process chef leder, hanterar och koordinerar du alla process- och kvalitetsrelaterade frågor inom produktionen hos Gyproc i Bålsta. Du säkerställer att alla beslut och handlingar sker i enlighet med de föreskrifter och regler som finns inom Gyproc Sweden, även inom ramarna för säkerhet. Du kommer att ingå i fabriksledningsgruppen och ansvara för fyra medarbetare på avdelningen.
 
I arbetsuppgifterna ingår det även att leda och utveckla avdelningens arbete, både generellt och inom ramarna för WCM.
 
Som Kvalitets- och Process chef är du direkt underställd fabrikschefen.
 
 
Specifika arbetsuppgifter
  • Leda kvalitets- och process avdelningen på fabriken i Bålsta.
    Avdelningen består i dag av fyra personer. Två processingenjörer och två labbtekniker.
  • Leda och koordinera alla kvalitetsfrågor rörande process och produkt (gipsskivor).
  • Leda och utveckla avdelningens WCM arbete. Ansvarig för ”QPC pillar”.
  • Nordenansvar för att genomföra prover och sammanställa och upprätta rapporter till respektive region.
  • Ansvara för kvalitetssäkring av de produkter som produceras.
  • Utvecklar, tar fram och säkerställer kontrollprocesser i produktionen.
  • Ansvar för BOM.

 
Önskvärd profil
 
Du som söker har relevant akademisk utbildning eller gedigen erfarenhet av liknande arbete. Du har tidigare erfarenhet inom processindustri och vi ser gärna att du även har erfarenhet av LEAN-principer och någon form av projektledning.
 
Som person är du organiserad i ditt arbete och drivs av vilja att förbättra och effektivisera. Du har god kommunikationsförmåga både när det gäller svenska och engelska, samt har lätt att samarbeta med andra. Det är viktigt att du kan fatta beslut och att du trivs med att arbeta operativt.
 
Specifika kunskapskrav:
  • Relevant akademisk utbildning
  • Ett par års erfarenhet av liknande arbete inom processindustri.
  • Erfarenhet av projektledning
  • Erfarenhet av chefskap är meriterande
  • Kunskaper och erfarenhet av arbete inom WCM eller likvärdiga LEAN-principer.

 
 
Övrigt
 
Placeringsort: Bålsta
 
Urval och intervjuer sker löpande varför vi gärna ser att du skickar in din ansökan snarast.
  I denna rekrytering samarbetar Saint-Gobain Sweden Gyproc med Kandidathuset. För frågor om tjänsten vänligen kontakta ansvarig konsult, Alexander Kervall, alexander.kervall@kandidathuset.se
Ansök genom att fylla i nedanstående formulär!
Saint Gobain Sekurit - Customer Service & Logistic Manager
Befattning: Customer Service & Logistic Manager
Placeringsort: Eslöv Företag: Saint-Gobain Sekurit Scandinavia AB
Läs mer här...
Stacks Image 172
Saint Gobain Sekurit - Customer Service & Logistic Manager

Befattning:
Customer Service & Logistic Manager
Placeringsort: Eslöv Företag: Saint-Gobain Sekurit Scandinavia AB


Saint-Gobain Sekurit Scandinavia is a part of the TOP 100 most Innovative companies. The company's aim is to provide high added value glazing products and services for car makers. As part of the Saint-Gobain Group, we have access to more than 300 years of know-how and innovations. Saint-Gobain Sekurit is an international company with a worldwide foot print. Through our international network and our 35 plants and facilities settled in Europe, Asia and Americas, we deliver the international automotive market. From the most luxury and sports cars to the low cost, Saint-Gobain Sekurit produces demanding and challenging mineral, modular and organic glazing. Following the trends of mobility and automotive industry, the company is permanently led by its innovative spirit and offers a wide range of high added value products, solutions and services on four main axes: Environment & CO2 savings, Safety & security, Quality perceived and comfort, Design & smart glazing Saint-Gobain is certified Top Employer Global 2016. This certification reward the HR policy which is based on strong foundations: professional Mobility, diversity of the teams, commitment and talent development. Among the Saint-Gobain companies in Sweden you will find Ecophon, Isover, Weber, Gyproc, Scanspac, Emmaboda Glas, Autover, Abrasives and others.



Världsledande med lokal förankring
På produktionsenheten i Eslöv arbetar cirka 250 personer med att tillverka glasrutor till fordonsindustrin och är specialiserade på smarta rutor.  Smarta rutor är den gemensamma benämningen på sidorutor med särskilda egenskaper, exempelvis vattenavvisande eller laminerade. Vattenavvisande glas har ett ytskikt som gör att vattendroppar stöts bort från sidorutan vid regnväder, vilket skapar bättre sikt och en säkrare bilkörning. En laminerad sidoruta innebär en större trygghet då lamineringen förhindrar att glassplitter sprids vid inbrott eller trafikolyckor.
Tillverkningen i Eslöv omfattar allt från att ta emot planglas till att forma en färdig sidoruta, och den färdiga produkten går sedan vidare till olika fordonstillverkare som Volvo, Audi, Jaguar, Maserati, Volkswagen, Ford m fl. Tillverkning är högautomatiserad med högt teknikinnehåll.
 
Vi söker nu en Customer Service & Logistic Manager.
 
Arbetsuppgifter
I rollen som Customer Service & Logistic Manager ska du leda vår kundtjänst och logistikavdelning samt vårt servicecenter för att säkerställa kostnads- och kvalitetseffektiv logistikverksamhet i en säker miljö.
 
För dig är det viktigt att bevara och utveckla goda kundrelationer, arbeta med tät uppföljning och ständig förbättring. Du är ansvarig för investeringar utav nya glasställ, underhåll samt inventering av befintliga glasställ.
 
Du arbetar tätt tillsammans med vår inköpsavdelning vid upphandling av transporter. Att ständigt optimera våra transporter, kostnader och vårt arbetssätt är en självklarhet för dig.
 
I arbetet ingår även att introducera nyanställda, genomföra förbättringar, implementera nya rutiner, vara delaktigt i vårt WCM-arbete och aktivt delta i företagets 5S arbete. Du arbetar tätt tillsammans med ditt team som består av 7 personer.
 
Din bakgrund
Vi söker dig som är civilingenjör, högskoleingenjör eller motsvarande, troligtvis med supply chain inriktning. Du förväntas ha några års erfarenhet av arbete inom logistik och kundtjänst samt ett par års erfarenhet av operativt chefsansvar. Du trivs med att driva förändrings- och förbättringsarbete samt lägger stor vikt vid att nå uppsatta mål.
 
Din Profil
  • Du kan hantera många ärenden i högt tempo och få saker och ting avslutade.
  • Du är prestigelös, strukturerad och drivande
  • Öppen och rak kommunikation och trivs i samarbetet med andra.
  • Du delar med dig av dina erfarenheter och är öppen för att lära dig nya saker.
Nyfikenhet och ifrågasättande ser du som två självklara egenskaper i yrkeslivet. Du behärskar svenska och engelska i tal och skrift och har goda kunskaper i Office paketet samt SAP. Du bör även ha grundläggande kunskaper i företagsekonomi.
 
Övrigt
Tillträde snarast möjligt
 
Urval och intervjuer sker löpande varför vi gärna ser att du skickar in din ansökan snarast.
 
I denna rekrytering samarbetar Saint-Gobain Sekurit med Kandidathuset. Har du frågor om tjänsten? Kontakta ansvarig rekryteringskonsult, Alexander Kervall, alexander.kervall@kandidathuset.se
Ansök genom att fylla i nedanstående formulär!
Stockholm
Kandidathuset AB
Mäster Samuelsgatan 60,
111 21 Stockholm
Malmö
Kandidathuset AB
Adelgatan 21, Malmö
Telefon:
08-410 300 22
E-post:
info@kandidathuset.se
Organisationsnummer:
556765-0576