Aktuella uppdrag

Du som söker jobb hos Kandidathuset gör det via vårt webbaserade rekryteringsverktyg. Här kan du söka våra lediga tjänster eller om vi inte har någon tjänst som passar dig kan du göra en spontanansökan.

Välkommen med din ansökan!

Systemair - Key Account Manager
Befattning: Key Account Manager
Placeringsort: Järfälla Företag: Systemair
Läs mer här...
Stacks Image 172
Systemair - Key Account Manager

Befattning:
Key Account Manager
Placeringsort: Järfälla Företag: Systemair


Systemair är ett ledande ventilationsföretag med verksamhet i 49 länder i Europa, Nord- och Sydamerika, Mellanöstern, Asien och Sydafrika. Bolaget omsätter ca 6 miljarder kronor och har för närvarande cirka 5000 anställda. Sedan grundandet av Systemair 1974 har bolaget uppvisat positiva rörelseresultat. Under de senaste 15 åren har den genomsnittliga tillväxten uppgått till cirka 13 procent. Systemair erbjuder en plats i ett företag som ser tillväxt som ett naturligt inslag i vardagen. Du erbjuds ett spännande och utvecklande arbete med goda karriärmöjligheter. Vi ser lojalitet och god samarbetsvilja som självklart när det gäller att lyckas, både som enskild individ och som företag. Vidare så kommer du att ha ett fritt och ansvarsfullt arbete där du är med och påverkar din egen och företagets fortsatta utveckling.



Om tjänsten
 
Sedan en tid tillbaka pågår ett förändringsarbete i säljorganisationen i Systemair Sverige AB i syfte att säkerställa att vi kan möta framtidens krav från våra kunder och för att öka vår marknadsandel. Nu söker vi ett antal medarbetare som vill vara med och utveckla Systemair framåt.

Vår säljorganisation ska förstärkas med en helt ny roll som Key Account Manager med ansvar för grossister i Sverige. Du kommer att få en nyckelroll hos oss och utveckla våra affärer inom ventilation mot grossister. I rollen kommer du ha det övergripande ansvaret för våra största rikstäckande kunder och tillsammans med tekniska säljare ute i regionerna utveckla försäljningen. Du ansvarar också för att ta fram strategi, mål & sälj- och aktivitetsplaner för dina kunder som finns utspridda över hela landet.

Ansvar och framgångsfaktorer:

  • Utveckla en stark & lönsam tillväxt och långvariga affärsrelationer med befintliga och nya kunder
  • Sälj- och resultatansvar för kundportföljen
  • Planera, kommunicera och genomföra budget, sälj- och aktivitetsplaner för kundportföljen
  • Initiera, driva och följa upp pågående projekt och aktiviteter samt bevaka nya affärsmöjligheter
  • Kommunicera, förmedla och komma till avslut med komplexa och affärer genom att involvera relevanta intressenter internt och externt
  • Involvera och koordinera relevanta avdelningar för att säkerställa Systemair övergripande strategi och aktiviteter genom hela säljprocessen
Din profil
 
Vi söker dig som har erfarenhet av att arbeta mot större kunder och som lockas av en tjänst med stora utvecklingsmöjligheter. Du är noggrann, analytisk och kan driva långsiktiga affärsprocesser på en hög nivå. Vidare ser vi helst att du har en teknisk akademisk utbildning alternativt annan relevant teknisk bakgrund samt erfarenhet från att arbeta mot grossist eller återförsäljare.

Du är strukturerad, tycker om att arbeta med siffror och har mycket god kunskap i Microsoft Excel. Vårt koncernspråk är engelska, du behöver därför behärska både svenska och engelska i tal och skrift. B-körkort är ett krav då tjänsteresor ingår i rollen.

Meriterande för tjänsten är erfarenhet och kunskaper inom vårt produktområde eller tillhörande applikationer. För att lyckas i rollen krävs att du är självgående, lösningsorienterad och har ett stort eget driv. Du gillar ett högt tempo och motiveras av komplexa och långsiktiga affärer.


 
Övrig information
 
Tjänsten är placerad på vårt kontor i Järfälla. Sista ansökningsdag är 2017-11-29 men du är välkommen med din ansökan snarast då urval och intervjuer kommer ske löpande.
 
I den här rekryteringen samarbetar Systemair med Kandidathuset. För mer information om tjänsten, kontakta ansvarig konsult Tamara Nilsson; tamara.nilsson@kandidathuset.se
Ansök genom att fylla i nedanstående formulär!
Saint-Gobain ISOVER - Development Engineer
Befattning: Development Engineer
Placeringsort: Bjuv Företag: ISOVER
Läs mer här...
Stacks Image 172
Saint-Gobain ISOVER - Development Engineer

Befattning:
Development Engineer
Placeringsort: Bjuv Företag: ISOVER


ISOVER – En världsledare med historia. Det välkända varumärket Gullfiber skapades år 1967 men redan år 1963 inledde det Billesholmsförankrade företaget ett samarbete med världsledaren Saint-Gobain. Bolaget är idag en del av koncernen Saint-Gobain och ISOVER är det gemensamma internationella varumärket för isolerdivisionen. Saint-Gobain består idag av mer än 1400 konsoliderade företag med ca 170 000 anställda. Tillverkningen sker i 66 länder över hela världen och år 2015 hade Saint-Gobainkoncernen en omsättning på ca 39,6 miljarder Euro. Ytterligare information om företaget och koncernen hittar du på www.isover.se och www.saint- gobain.com.


Job:      Development Engineer
Group/Team:  Saint-Gobain Acoustic Boards Competence Center
Location:   Billesholm
Reports to:   Marie Geoffray, Manager Acoustic Boards Competence Center Manager


BACKGROUND

“ONE OF THE 100 MOST INNOVATIVE COMPANIES IN THE WORLD”

Research and Innovation are at the heart of Saint-Gobain’s strategy. The Saint-Gobain Group’s research focuses both on breakthrough innovations and on continuously improving its products, processes and services in a spirit of openness and attentiveness to customer needs.

The company’s on-going initiatives in this area are paying off; in 2016, Saint-Gobain ranked among Thomson Reuters’ Top 100 Global Innovator Companies for the sixth year in a row. 

Designing innovative, high performance products and solutions to improve our habitat and everyday life is at focus and the result is also visible in figures.



 


The cross-functional R&D programs prepare the future of the company’s business lines and their development by anticipating major changes in techniques and markets. These cross-functional programs, linked directly to the work axes of the marketing groups, allow it to organize skills common to the Group’s various Activities and to improve Saint-Gobain’s ability to develop key technologies.

SAINT-GOBAIN, ACOUSTIC BOARDS COMPETENCE CENTER
In 2017 Saint-Gobain established a completely new Acoustic Boards Competence Center. The center is located in Billesholm and is integrated to the Nordic R&D, but with an international scope. The vision is to be recognized within the Insulation and Ceilings activities as the global reference for innovation and technical expertise on sustainable mineral wool acoustic panels. 
The work within the Competence Center will be focused on developing innovative and sustainable products and reinforcing technical knowledge on acoustic panels (ceilings and walls).
We are now recruiting the first people to the center and can offer an opportunity to be part of the very creation of the center.

THE ROLE
As Development Engineer you will drive activities and projects linked to development of characterization methods. You will be responsible for environmental, technical, cost and timing aspects within the project.

The responsibility and work includes to:
  • Analyze customer requirement
  • Design lab or full scale tests
  • Validate test methods and implement them in production 
  • Lead projects linked to product quality and development 
CANDIDATE PROFILE
We are looking for candidates with working experience in R&D, product design or quality. A Masters degree within Engineering/Physics/Mechanics/Materials/Quality is required. 

Ideally you will have experience and knowledge including:
  • Experience in quality control
  • Development of quality tests methods 
  • Familiar with certification processes
  • Rigor and analytical capacity
  • Strong ability to write synthesis and reports 
  • Structured personality
  • Ability to work in a team
  • Ability to work in autonomy 
Fluency in oral and written English and one of the Nordic languages is mandatory. 

I this recruitment, Saint-Gobain cooperates with Kandidathuset. For further information please contact, Sebastian Törnquist by email sebastian.tornquist@kandidathuset.se
Ansök genom att fylla i nedanstående formulär!
Saint-Gobain ISOVER - Development Technician
Befattning: Development Technician
Placeringsort: Bjuv Företag: ISOVER
Läs mer här...
Stacks Image 172
Saint-Gobain ISOVER - Development Technician

Befattning:
Development Technician
Placeringsort: Bjuv Företag: ISOVER


ISOVER – En världsledare med historia. Det välkända varumärket Gullfiber skapades år 1967 men redan år 1963 inledde det Billesholmsförankrade företaget ett samarbete med världsledaren Saint-Gobain. Bolaget är idag en del av koncernen Saint-Gobain och ISOVER är det gemensamma internationella varumärket för isolerdivisionen. Saint-Gobain består idag av mer än 1400 konsoliderade företag med ca 170 000 anställda. Tillverkningen sker i 66 länder över hela världen och år 2015 hade Saint-Gobainkoncernen en omsättning på ca 39,6 miljarder Euro. Ytterligare information om företaget och koncernen hittar du på www.isover.se och www.saint- gobain.com.


Job:      Development Technician
Group/Team:  Saint-Gobain Acoustic Boards Competence Center
Location:   Billesholm
Reports to:   Marie Geoffray, Manager Acoustic Boards Competence Center Manager


BACKGROUND

“ONE OF THE 100 MOST INNOVATIVE COMPANIES IN THE WORLD”

Research and Innovation are at the heart of Saint-Gobain’s strategy. The Saint-Gobain Group’s research focuses both on breakthrough innovations and on continuously improving its products, processes and services in a spirit of openness and attentiveness to customer needs.

The company’s on-going initiatives in this area are paying off; in 2016, Saint-Gobain ranked among Thomson Reuters’ Top 100 Global Innovator Companies for the sixth year in a row. 

Designing innovative, high performance products and solutions to improve our habitat and everyday life is at focus and the result is also visible in figures.



 


The cross-functional R&D programs prepare the future of the company’s business lines and their development by anticipating major changes in techniques and markets. These cross-functional programs, linked directly to the work axes of the marketing groups, allow it to organize skills common to the Group’s various Activities and to improve Saint-Gobain’s ability to develop key technologies.

SAINT-GOBAIN, ACOUSTIC BOARDS COMPETENCE CENTER
In 2017 Saint-Gobain established a completely new Acoustic Boards Competence Center. The center is located in Billesholm and is integrated to the Nordic R&D, but with an international scope. The vision is to be recognized within the Insulation and Ceilings activities as the global reference for innovation and technical expertise on sustainable mineral wool acoustic panels. 
The work within the Competence Center will be focused on developing innovative and sustainable products and reinforcing technical knowledge on acoustic panels (ceilings and walls).
We are now recruiting the first people to the center and can offer an opportunity to be part of the very creation of the center.

THE ROLE
As development technician you will lead lab test and support development projects. 
The responsibility and work includes to:
  • Build, install or develop mechanical tests benches 
  • Use climatic chambers for accelerated ageing tests
  • Perform mechanical tests on products
  • Produce test reports 
  • Be proactive towards project leaders’ requests 
CANDIDATE PROFILE
We are looking for candidates with experience from a similar position. A Bachelors degree within Physics/Mechanics/Quality/Building or working experience equivalent to this is required.

Ideally you will have experience and knowledge as follows:
  • 3-5 years experience working in R&D, product design or quality 
  • Rigor and analytical capacities 
  • Ability to conclude and summarize in test reports 
  • Ability to work in a team
  • Ability to work in autonomy 
Fluency in oral and written English and one of the Nordic languages is mandatory. 

I this recruitment, Saint-Gobain cooperates with Kandidathuset. For further information please contact, Sebastian Törnquist by email sebastian.tornquist@kandidathuset.se
Ansök genom att fylla i nedanstående formulär!
Faively Transport - Konstruktör
Befattning: Konstruktör
Placeringsort: Landskrona Företag: Faiveley Transport
Läs mer här...
Stacks Image 172
Faively Transport - Konstruktör

Befattning:
Konstruktör
Placeringsort: Landskrona Företag: Faiveley Transport


Faiveley Transport Nordic AB ingår i Wabtec Corporation, en systemleverantör till den internationella järnvägsindustrin. Företaget grundades för 100 år sedan och är en av de ledande aktörerna på den nordiska järnvägsmarknaden där vi genomför olika typer av service och förbättringsprojekt på många av de nordiska tågtyperna med fokus på bromssystem, dörrsystem, luftkonditioneringssystem, koppel samt elektronik. Vi är dessutom världsledande leverantör av blockbromsar och bromsregulatorer som exporteras till många olika typer av tågprojekt över hela välden. Företaget har idag 170 anställda verksamma inom försäljning, projektledning, konstruktion, utveckling, tillverkning, service och underhåll samt Supply Chain & Inköp, Ekonomi, HR och Kvalitet. Företaget åtnjuter en fin tillväxt sedan flera år och omsätter idag över 400 MSEK. Huvudkontor med tillverkning i Landskrona, projekt- och försäljningskontor i Stockholm. Wabtec erbjuder ett brett produktsortiment bestående av system för luftkonditionering, elektromekanik, elektronik, bromssystem, koppel, tågdörrar och plattformsdörrar samt underhållsservice till kunder runtom i världen. Wabtec Corporation har sitt huvudkontor i Pennsylvania, och har idag ca 20 000 anställda. Hållbar utveckling, miljövänliga och högteknologiska lösningar för dagens och morgondagens tåg karakteriserar verksamheten.


Vill du jobba med mekanikkonstruktion och dimensionering av världsprodukter i en framtidsbransch och i verkligt internationell miljö – men i ett litet trivsamt bolag? Då är detta jobbet för dig!
 
I rollen som konstruktör hos oss arbetar du med utveckling och kundanpassningar av våra blockbromsar. På Anläggningen i Landskrona finns fabriken där vi tillverkar och servar våra bromsar. Som konstruktör har man då möjlighet att se produkterna i sin fysiska form och även att samarbeta med produktionen för att kunna göra produkterna så optimala som möjligt.
 
Då FTN är ansvarig enhet inom gruppen kommer du få arbeta med nya tågprojekt runt om i världen. I rollen ingår att gå igenom relevanta specifikationer, definiera produktkonfiguration och prestanda samt så småningom ha diskussioner med slutkunden om utformning.  En viss del utveckling ingår också i arbetet. Vid större modifieringar hjälper du till med att definiera valideringstester ihop med vårat laboratorium samt granska provresultatet.
 
 
Din profil
 
Du är nyexaminerad civilingenjör/högskoleingenjör alt. har några års erfarenhet med intresse och fallenhet för mekanikkonstruktion och beräkning. Du är ambitiös och Du brinner för teknik och trivs lika bra framför datorn som i vårt testlab och rikt utrustade mekaniska verkstad.  Du trivs i en dynamisk miljö där samarbete, engagemang och prioriteringsförmåga är viktiga framgångsfaktorer. Ett praktiskt och drivande sätt plus obehindrade kunskaper i svenska såväl som engelska är viktiga ingredienser för att lyckas i detta arbete. Kunskap och erfarenhet av 3D-CAD är ett krav. 
 
Då WABTEC gruppen är en stor internationell koncern, kommer möjligheten finnas för rätt person att så småningom arbeta utomlands om intresse finns.
 
Tjänsten är på heltid med placering i Landskrona där du ingår i ett team om 13 personer.
 
Vi erbjuder dig en utåtriktad och bred roll inom en tydligt internationell organisation som präglas av kamratskap, hög ambitionsnivå och laganda.
 
Övrigt
 
Urval och intervjuer sker löpande varför vi gärna ser att du skickar in din ansökan snarast.
 
Välkommen med din ansökan!
 
 
I denna rekrytering samarbetar Faiveley Transport Nordic AB med Kandidathuset. För frågor om tjänsten vänligen kontakta ansvarig konsult, Sofia Fritzon, sofia.fritzon@kandidathuset.se


Ansök genom att fylla i nedanstående formulär!
Menerga - Kyltekniker
Befattning: Kyltekniker
Placeringsort: Eskilstuna Företag: Menerga AB
Läs mer här...
Stacks Image 172
Menerga - Kyltekniker

Befattning:
Kyltekniker
Placeringsort: Eskilstuna Företag: Menerga AB


Menerga AB bedriver försäljning och service av Menerga produkter i Sverige. Menerga är marknadsledande varumärke i Europa inom ventilationsaggregat för simhalls-, komfort- och processventilation med extra hög verkningsgrad. Produkterna är toppmoderna och av högsta kvalitet som används i applikationer som exempelvis simhallar, museer, gallerior, flygplatser samt datacenterkyla.


Arbetsbeskrivning
Vi expanderar och söker nu en Kyltekniker till region mitt.

I rollen som Kyltekniker arbetar du med att självständigt utföra löpande service och driftsättning av Menerga och Systemair produkter. Du utför också reparationer och förebyggande underhåll av den tekniska utrustningen. Du utgår från ditt hem och har först och främst region mitt som ansvarsområde. Resor över hela Sverige kan dock förekomma.

Vad vi erbjuder
Du kommer att ges möjligheten att få en ovärderlig kompetens inom kylteknik. Kompetensen får du delvis genom att få arbeta ”first hand” med en marknadsledande produkt och även genom olika utbildningar, både här i Sverige men även utomlands. Dessutom kommer du att hamna i en arbetskultur som är väldigt fri, där man kan vara med och påverka sin vardag på riktigt.

Din profil
Som person är du bra på att ta initiativ och motiveras av komplexa och långsiktiga affärer. Du vet vilka uppgifter som bör prioriteras och tycker om problemlösning.

Vi tror att du har en gymnasial utbildning inom exempelvis ventilationsteknik, styr och regler eller kyla, samt några års tidigare erfarenhet av arbete med t.ex. ventilation, kyla, styr och regler eller i närliggande bransch. Du har en god förmåga att kommunicera på svenska och engelska och behärskar MS Office-paketet. Det är meriterande om du har språkkunskaper i tyska. Incert kylcertifikat kategori 1 eller likvärdiga certifikat samt B-körkort är ett krav.

Övrig information
Tjänsten är placerad i Eskilstuna men du utgår ifrån ditt hem.

I denna rekrytering samarbetar Menerga med Kandidathuset AB. För eventuella frågor angående processen, kontakta ansvarig konsult; Alexander Kervall. alexander.kervall@kandidathuset.se
Ansök genom att fylla i nedanstående formulär!
RSM&Co. - Senior konsult inom Energi
Befattning: Senior Konsult Energi
Placeringsort: Solna Företag: RSM&Co.
Läs mer här...
Stacks Image 172
RSM&Co. - Senior konsult inom Energi

Befattning:
Senior Konsult Energi
Placeringsort: Solna Företag: RSM&Co.


RSM&CO är ett konsult- och utbildningsföretag som i över 25 år stöttat kunderna inom områdena energi, avfall, miljö, arbetsmiljö, hållbarhet och kvalitet. Vi ligger i framkant och arbetar med helhetssyn och underlättar för kunden genom vårt engagemang att göra det svåra enkelt. Vi tillhör Ragn-Sells-koncernen - en föregångare inom miljö- och kretsloppsarbetet och en aktör inom cirkulär ekonomi. Vi är ca 70 medarbetare och har 5 kontor i Sverige. Läs gärna mer på: www.rsmco.se


Bakgrund

Samhällets omställning till miljövänliga och resurseffektiva system går allt snabbare. Samtidigt växer förväntningarna på företag och organisationer att ta ett större hållbarhetsansvar.
 
Detta är vår arena. Här kan vi – med vår kompetens, våra konsulter och vårt arbete – bidra till framgångsrika företag och ökad hållbarhet. Vill du bli en av oss och vara med att göra skillnad och samtidigt bidra till att uppfylla våra värderingar – Engagemang, Enkelhet och Framåtanda?
 
Vi befinner oss i en spännande utvecklingsfas och behöver förstärka konsultverksamheten med ytterligare en senior konsult i Stockholm. 


Om rollen

Som senior konsult inom energi arbetar du brett med frågor som rör exempelvis energianläggningsprojekt, fjärrvärmeprojekt och elproduktion.
 
Våra kunder befinner sig oftast inom tung processindustri och har behov av tjänster som till exempel:
 

  • Energikartläggningar
  • Projektledning
  • Upphandlingar
  • Processutformningar
  • Förstudier


 
Inom dessa områden är du verksam och bidrar aktivt med din kompetens. Du kommer att arbeta självständigt i din roll och variera dina arbetsdagar med att sitta på vårt kontor i Solna, eller vara ute hos kunderna.
 
Utöver din konsultroll kommer du även ges möjlighet att både ge och ta del av de utbildningar som RSM&CO tillhandahåller. Därigenom kommer du att både få vara med att lyfta andra, samtidigt som du kan växa i din egen konsultroll och bredda din kompetens ytterligare.


Kravprofil

Vi letar efter dig som kan navigera vant i de ansvarsområdena vi är verksamma inom. Du har troligen flera års erfarenhet inom branschen och gärna även en relevant akademisk utbildning. För att kunna lyckas i den här rollen behöver du även ha arbetat i en konsultroll tidigare med snarlika frågor.  
 
Som person är du införsäljande och resultatorienterad. Vidare är du strukturerad i ditt arbetssätt, utåtriktad och har en god samarbets- och kommunikationsförmåga.
 
Eftersom vi även befinner oss i en tillväxtfas är ett starkt nätverk en bra förutsättning för att kunna lyckas med att skapa affärer, både för dig själv men även för verksamheten som helhet.
 
 
Placeringsort: Solna/Stockholm. Resor inom Sverige ingår i tjänsten.
Tillträde: Efter överenskommelse.
Rapporterar till: Gruppchef (Grupp 3) Simon Jansson.


Kontakt och ansökan

Notera att tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum, varför vi gärna ser att du skickar in din ansökan snarast. 
 
I denna rekrytering samarbetar RSM&CO med Kandidathuset. För frågor om tjänsten vänligen kontakta ansvarig konsult, Tamara Nilsson, tamara.nilsson@kandidathuset.se


Ansök genom att fylla i nedanstående formulär!
IFÖ Sanitär - Utvecklingsingenjör
Befattning: Utvecklingsingenjör
Placeringsort: Bromölla Företag: IFÖ Sanitär
Läs mer här...
Stacks Image 172
IFÖ Sanitär - Utvecklingsingenjör

Befattning:
Utvecklingsingenjör
Placeringsort: Bromölla Företag: IFÖ Sanitär


The Geberit Group is a leading supplier of sanitary technology and bathroom design maintaining sales teams in over 40 countries and running over 30 plants worldwide. The strong presence especially in Europe creates benefits for business partners (craftsmen, retailers, engineers and architects) and end consumers alike. Over 12‘000 employees contribute to the company’s success. Headquartered in Rapperswil-Jona (CH), the Geberit Group generates net sales of CHF 2.9 billion. Since 2015 Ifö Sanitär AB i is a part in the Geberit Group.


 

Bakgrund


Mycket har hänt sedan Ifö grundades. Och samtidigt inte. Idag sker all produktion i certifierade och datoriserade hypermoderna fabriker, men ändå är det traditionella hantverkskunnandet centralt. Alla produkter granskas för hand av erfarna proffs för att säkerställa att enbart produkter av högsta kvalitet lämnar fabriken. Än idag är porslin det material vi värnar mest om. Inte för att det är det billigaste eller lättaste materialet att arbeta med, utan för att det är det bästa.

Att arbeta med produktutveckling är toppen, men ofta kan kunderna inte ens se förändringarna. Det kan vara bättre glasyr på porslinet eller en liten justering som gör produkten enklare att installera. Men självklart funderar vi alltid på nya egenskaper och lösningar även om de flesta inte tror att en WC-stol kan förnyas så mycket mer.

Som ett led i vår ständiga jakt efter förnyelse söker vi nu efter en utvecklingsingenjör inom materialteknik. 


Rollbeskrivning


I rollen som utvecklingsingenjör är du en central drivkraft i den innersta kärnan av vår tillverkning. Du är verksam i processerna där kaolin, lera och kvarts blir keramik och där härdplastmassa bildar gjutningsformar. 

Tillsammans med våra laboratorietekniker och i ett nära samarbete med laboratoriechefen spenderar du din tid i vårt avancerade laboratorium. Där testar, analyserar och bedömer ni exempelvis era nya innovationer inom receptförbättring -innan de släpps ut och blir verklighet i produktionsprocessen.

Du befinner dig även ute i fabriken och bidrar med din förståelse för materialen som används. Du söker efter nya lösningar och förhindrar därigenom att eventuella fel uppkommer i exempelvis glasyrblandningen eller i formgjutningen.


Att arbeta hos oss


Vi är ett företag med många olika talanger och bred kompetens. Till exempel har vi specialister med flera decenniers erfarenhet, utmanande och uppmuntrande chefer, nyutexaminerade som precis har inlett sina karriärer, unga studenter som är ivriga att lära sig och talangfulla lärlingar som kommer att bli morgondagens ledare och anställda. För oss är de alla lika värdefulla. 
 
Genom kunskapsutbyte med våra internationella samarbetspartners och en ständigt förbättrande arbetsprocess kommer du att växa och därigenom vidga din förståelse för tekniken och materialen vi arbetar med.
 

Din profil


Vi söker dig som genom en materialteknisk utbildning har en god förståelse för de material som används i keramik eller härdplaster. Har du dessutom en bredare förståelse för polymerkemi eller oorganisk kemi ser vi det som meriterande.

Som person är du ambitiös, noggrann och öppen i din kommunikation. Du delar gärna med dig av dina erfarenheter samtidigt som du är öppen för att lära dig nya saker.  Du tycker om att arbeta strukturerat och är innovativ i ditt tankesätt.

Du behärskar både svenska och engelska i såväl tal som skrift.


Övrigt
I den här rekryteringen samarbetar IFÖ Sanitär med Kandidathuset AB. För frågor om tjänsten, kontakta ansvarig rekryteringskonsult Alexander Kervall.
alexander.kervall@kandidathuset.se


Ansök genom att fylla i nedanstående formulär!
FM Mattsson - Produktchef
Befattning: Produktchef
Placeringsort: Mora Företag: FM Mattsson
Läs mer här...
Stacks Image 172
FM Mattsson - Produktchef

Befattning:
Produktchef
Placeringsort: Mora Företag: FM Mattsson


FM Mattsson Mora Group bedriver försäljning, tillverkning samt produktutveckling av blandare under de starka och väletablerade varumärkena FM Mattsson, Mora Armatur och Damixa. Norden är koncernens huvudmarknad. Koncernen omsätter över 1 miljard kronor och har över 550 anställda. Läs mer om FM Mattsson och Mora Group på www.fmmattsson.se och www.fmm-mora.com.



FM Mattsson Mora Group AB söker nu en Produktchef för varumärket Mora Armatur med inriktning mot segment/sortiment konsument.
 
I rollen som produktchef ansvarar du kommersiellt för samtliga produkter inom segmentets/varumärkets produktportfölj. Du jobbar strategiskt med positionering/segmentering inom området för att utveckla sortimentet framåt med nya produkter utifrån kundinsikt, framtida kundbehov och trender. Du jobbar med att utveckla lönsamheten i befintligt sortiment och med anpassning till nya marknader och säljkanaler. Du jobbar i tätt samarbete med utvecklingsavdelningen, försäljningsavdelningen och marknadsavdelningen för att leverera kundvärde och säkerställa tillväxt och lönsamhet. 
 
 
Huvudsakliga arbetsuppgifter
 
  • Driva tillväxt och lönsamhet inom varumärke/segment
  • Arbeta strategiskt med affärsmål, programplaner och road-maps
  • Utveckla sortimentet med ansvar för in- och utfasning av produkter (produktlivscykel)
  • Identifiera kundbehov, genom att strukturerat arbeta med kundinsikt och trender och omvandla dessa till kommersiella mål och teknisk kravbild för utveckling av nya produkter.
  • Utveckla argumentation USP:s för nya produkter samt stödja framtagning av sälj och utbildningsmaterial
  • Utbildning av säljare och kunder, deltagande i mässor och kundaktiviteter
  • Prispositionering/marknadsprissättning
  • Omvärldsbevakning, benchmarking inom segmentet

 
 
Kravprofil
 
Du har stort intresse och förståelse för kommersiella frågor samt har förmågan att se kunden, affären och produkterna som en helhet. Du har ett brett tekniskt kunnande, intresse för och förmåga att se funktion och design ur ett konsumentperspektiv. Du brinner för att arbeta med starka varumärken, produkter och konsumenttrender.
 
 
Din profil
 
  • Du har relevant utbildning med kommersiell inriktning eller påbyggnad t ex inom marknadsekonomi och/eller teknik.
  • Du har erfarenhet som produktchef eller motsvarande inom konsumentprodukter
  • Du har strategisk förmåga, är nyfiken och kreativ
  • Du är van att arbeta strukturerat både självständigt och i tvärfunktionella team
  • Du ser helheter, är möjlighetsorienterad och har ett stort driv att lyckas.
  • Du är duktig på att skapa kontakter/nätverk och agerar förtroendeingivande
  • Du talar och skriver svenska och engelska obehindrat på teknisk och kommersiell nivå.

 
 
 
Övrigt
 
Urval och intervjuer sker löpande varför vi gärna ser att du skickar in din ansökan snarast.
 
Välkommen med din ansökan!
 
I denna rekrytering samarbetar FM Mattsson med Kandidathuset AB. För frågor om tjänsten, kontakta ansvarig rekryteringskonsult Sebastian Törnquist, sebastian.tornquist@kandidathuset.se
Ansök genom att fylla i nedanstående formulär!
Saint-Gobain WEBER - Driftchef
Befattning: Driftchef
Placeringsort: Huddinge Företag: Weber
Läs mer här...
Stacks Image 172
Saint-Gobain WEBER - Driftchef

Befattning:
Driftchef
Placeringsort: Huddinge Företag: Weber


Weber har en marknadsledande ställning inom mineralbaserade byggprodukter på den svenska marknaden. Weber utvecklar, tillverkar och marknadsför produkter och system för bygg och anläggning inom mur- och puts, golvavjämning, betong, plattsättning/tätskikt samt Leca® lättklinker, -block, -husgrunder och -element. www.weber.se Saint-Gobain Sweden AB är företaget bakom varumärkena Dalapro, Gyproc, ISOVER, Leca® och Weber. Företaget ingår i den franska Saint-Gobain-koncernen med ca 190 000 anställda. I Sverige bidrar drygt 800 anställda till en omsättning på ca 3 miljarder SEK.



Arbetsbeskrivning
 
Som driftchef i produktionen har du ansvaret för ett skift. Därigenom kommer du att bli en central del för tillverkningsprocessen och dess utveckling. Dina primära arbetsuppgifter är att leda och fördela arbetet bland medarbetarna för ditt skift.
 
Genom ett aktivt deltagande i det dagliga arbetet är du dessutom ett gott föredöme för dina medarbetare. Du säkerställer att det upprätthålls en god arbetsmiljö och är mån om teamets både fysiska och psykiska välbefinnande.
 
Vidare ansvarar du även för lönesättning, kompetensutveckling och personalbudgeten för ditt skift. Det innebär att du kommer ha ett nära samarbete med andra driftchefer och teamledare. Tillsammans är ni noga i er uppföljning av ert arbete för att hela tiden kunna verka mot ett effektivare arbetssätt och samtidigt minimera negativ inverkan på exempelvis miljö och energiförbrukning.
 
Säkerhet på Webers fabriker är av högsta prioritet. Som driftchef i produktionen verkar du för att de säkerhetsföreskrifter som finns efterföljs. Du upprättar och registrerar därför avvikelser samtidigt som du deltar i exempelvis skyddsronder och riskbedömningar.
 
 
Din profil
 
Vi söker dig som är en erfaren ledare med en hög motivationsgrad och ett stort driv. Du innehar truckkort och om du dessutom har erfarenhet från en tillverkande industri ses det som motiverande.
 
Din person
 
Du trivs med att arbeta i nära samarbete med andra och är öppen för nya förslag och idéer. I ditt arbetssätt är du analytisk och systematisk.
 
Placering
Tullinge, Riksten
 
Rapportering
TBD
 
Arbetsform
2-Skift

Övrigt
 
I denna rekrytering samarbetar Saint-Gobain Sweden AB, Weber med Kandidathuset. För frågor om tjänsten vänligen kontakta ansvarig konsult, Sebastian Törnquist, sebastian.tornquist@kandidathuset.se
 
Vi välkomnar ansökningar från alla personer oavsett ålder, trosuppfattning, könsidentitet och uttryck, sexuell identitet eller etnisk bakgrund.
Ansök genom att fylla i nedanstående formulär!
Saint-Gobain WEBER - Produktionsplanerare
Befattning: Produktionsplanerare
Placeringsort: Huddinge Företag: Weber
Läs mer här...
Stacks Image 172
Saint-Gobain WEBER - Produktionsplanerare

Befattning:
Produktionsplanerare
Placeringsort: Huddinge Företag: Weber


Weber har en marknadsledande ställning inom mineralbaserade byggprodukter på den svenska marknaden. Weber utvecklar, tillverkar och marknadsför produkter och system för bygg och anläggning inom mur- och puts, golvavjämning, betong, plattsättning/tätskikt samt Leca® lättklinker, -block, -husgrunder och -element. www.weber.se Saint-Gobain Sweden AB är företaget bakom varumärkena Dalapro, Gyproc, ISOVER, Leca® och Weber. Företaget ingår i den franska Saint-Gobain-koncernen med ca 190 000 anställda. I Sverige bidrar drygt 800 anställda till en omsättning på ca 3 miljarder SEK.



Arbetsbeskrivning
 
Som produktionsplanerare har du det övergripande ansvaret för planeringen av produktionen, både när det gäller råvaror och färdigvaror. Planeringen sker dagligen, veckovis och månadsvis. Utifrån din planering beställer du sedan de material som behövs och håller kontakten med leverantörerna genom hela beställningen.
 
Du kommunicerar tydligt din produktionsplan och samverkar med produktionen, kundcentret, underhållet och labbet för att tillsammans kunna säkerställa leveransen från fabriken. Vidare ansvarar du för att inventeringen av både råvaror och emballage genomförs och är noggrann med att bevaka eventuella brister i färdigvaran.
 
Vi arbetar med ständiga förbättringar när det gäller rutiner och processer. Som en av oss medverkar du och bidrar därför i detta arbete för att tillsammans med dina kolleger utvecklas och arbeta mot en effektivare organisation.
 
Din profil
 
Vi söker dig som har arbetat med produktionsplanering tidigare. Har du dessutom arbetat i en tillverkande industri ser vi det som meriterande. Du är van vid något slags affärssystem för denna typ av uppgifter. Det behöver nödvändigtvis inte vara SAP som vi använder oss av, men det är meriterande om du har gjort det.
 
Du är en van användare av officepaketet och behärskar både svenska och engelska i tal och skrift.
 
Din person
 
Du har en god social förmåga och är bra på att kommunicera. Vi tror att du har ett starkt personligt engagemang och ett driv. Du arbetar målinriktat och delar gärna med dig av dina kunskaper och erfarenheter inom företaget.
 
 
Placering
Tullinge, Riksten.
 
Rapportering
TBD
 
 
Övrigt
 
I denna rekrytering samarbetar Saint-Gobain Sweden AB, Weber med Kandidathuset. För frågor om tjänsten vänligen kontakta ansvarig konsult, Sebastian Törnquist, sebastian.tornquist@kandidathuset.se
 
Vi välkomnar ansökningar från alla personer oavsett ålder, trosuppfattning, könsidentitet och uttryck, sexuell identitet eller etnisk bakgrund.
Ansök genom att fylla i nedanstående formulär!
Saint-Gobain ISOVER - Key Account Manager
Befattning: KAM Tak
Placeringsort: Bjuv Företag: ISOVER
Läs mer här...
Stacks Image 172
Saint-Gobain ISOVER - Key Account Manager

Befattning:
KAM Tak
Placeringsort: Bjuv Företag: ISOVER


ISOVER – En världsledare med historia. Det välkända varumärket Gullfiber skapades år 1967 men redan år 1963 inledde det Billesholmsförankrade företaget ett samarbete med världsledaren Saint-Gobain. Bolaget är idag en del av koncernen Saint-Gobain och ISOVER är det gemensamma internationella varumärket för isolerdivisionen. Saint-Gobain består idag av mer än 1400 konsoliderade företag med ca 170 000 anställda. Tillverkningen sker i 66 länder över hela världen och år 2015 hade Saint-Gobainkoncernen en omsättning på ca 39,6 miljarder Euro. Ytterligare information om företaget och koncernen hittar du på www.isover.se och www.saint- gobain.com.



Bakgrund
 
ISOVER är inne i en expansiv fas med stora satsningar på innovationer och nya lösningar. Rollen som Key Account Manager Tak är ny och ytterligare ett tecken på den offensiva satsningen.  Det finns en stor potential för bolaget att växa ytterligare inom segmentet och rollen ger dig möjlighet att arbeta i en central roll och för företaget strategiskt viktig satsning. Du får arbeta med produkter och lösningar som är ledande på marknaden tillsammans med ett starkt säljteam. Som en del av Saint-Gobain erbjuder ISOVER stora möjligheter till personlig utveckling i en internationell koncern.
 
Arbetsbeskrivning
 
Som KAM Tak kommer du självständigt och aktivt att bygga och underhålla relationer med redan befintliga- och nya kunder. I rollen ingår även att kontinuerligt identifiera nyckelpersoner för både pågående och nya projekt samt arbeta in ISOVERs lösningar hos dessa.
 
Målgruppen för arbetet är takentreprenörer, beställare samt föreskrivande led. Uppdraget är att aktivt jobba med valda målgrupper för att uppfattas som en partner avseende ISOVERs lösningar. Utöver detta ingår det även i rollen att identifiera potentiella projekt i samverkan med säljteamet, produktchef och affärsutvecklingsdirektör.
 
 
Önskvärd profil
 
Vi söker dig som har relevant säljerfarenhet och utbildning på lägst gymnasienivå. Har du högskoleutbildning är det meriterande. Vi ser gärna att du har god erfarenhet från byggbranschen och att du som person trivs med att bygga och underhålla långsiktiga kundrelationer. För att lyckas i rollen är det viktigt att du är duktig på att kommunicera och är en god lyssnare. Du är strukturerad och självgående och det är av största vikt att du trivs i ett säljteam som samverkar i processen.
 
Det är meriterande om du har tekniska kunskaper när det kommer till att kunna läsa och förstå ritningar. Vi ser det även som meriterande om du har god datavana samt tidigare erfarenhet av CRM system. Då företaget verkar i internationell miljö är det ett krav att du behärskar både svenska och engelska. Eftersom det ingår resor i tjänsten är B-körkort ett krav.
 
 
Övrigt
 
 
Placeringsort är södra Sverige. Resor ingår i jobbet och du jobbar tätt ihop med vårt huvudkontor i Billesholm, Skåne.
 
Urval och intervjuer sker löpande varför vi gärna ser att du skickar in din ansökan snarast.
 
I denna rekrytering samarbetar Saint-Gobain ISOVER med Kandidathuset.
För frågor om tjänsten vänligen kontakta ansvarig konsult Alexander Kervall, alexander.kervall@kandidathuset.se
Ansök genom att fylla i nedanstående formulär!
Systemair - Teknisk Säljare
Befattning: Teknisk Säljare
Placeringsort: Järfälla Företag: Systemair
Läs mer här...
Stacks Image 172
Systemair - Teknisk Säljare

Befattning:
Teknisk Säljare
Placeringsort: Järfälla Företag: Systemair


Systemair är ett ledande ventilationsföretag med verksamhet i 49 länder i Europa, Nord- och Sydamerika, Mellanöstern, Asien och Sydafrika. Bolaget omsätter ca 6 miljarder kronor och har för närvarande cirka 5000 anställda. Sedan grundandet av Systemair 1974 har bolaget uppvisat positiva rörelseresultat. Under de senaste 15 åren har den genomsnittliga tillväxten uppgått till cirka 13 procent. Systemair erbjuder en plats i ett företag som ser tillväxt som ett naturligt inslag i vardagen. Du erbjuds ett spännande och utvecklande arbete med goda karriärmöjligheter. Vi ser lojalitet och god samarbetsvilja som självklart när det gäller att lyckas, både som enskild individ och som företag. Vidare så kommer du att ha ett fritt och ansvarsfullt arbete där du är med och påverkar din egen och företagets fortsatta utveckling.



Om tjänsten
Sedan en tid tillbaka pågår ett förändringsarbete i säljorganisationen i Systemair Sverige AB i syfte att säkerställa att vi kan möta framtidens krav från våra kunder och för att öka vår marknadsandel. Nu söker vi ett antal medarbetare som vill vara med och utveckla Systemair framåt.
 
Till vårt kontor i Järfälla söker vi nu en Teknisk säljare. Du kommer att spela en viktig roll hos oss genom ditt arbete med att utveckla och bygga nya långvariga affärsrelationer mot våra kunder. I rollen som teknisk säljare kommer du att ansvara för att ta fram budget, strategi, sälj- och aktivitetsplaner för din kundportfolio. I din dagliga verksamhet ansvarar du för att ta fram lönsamma produkt-/systemlösningar tillsammans med dina kunder i ventilationsbranschen. Du kommer att vara ute hos kund 1-3 dagar per vecka och även resor till våra fabriker i norra Europa förekommer. Du ingår i ett team med tekniska säljare och rapporterar till Regionchefen.

Ansvar och framgångsfaktorer:

  • Utveckla en lönsam tillväxt och långvariga affärsrelationer med befintliga och nya kunder
  • Sälj- och resultatansvar för kundportföljen
  • Planera, kommunicera och genomföra budget, sälj- och aktivitetsplaner för kundportföljen
  • Initiera, driva och följa upp pågående projekt och aktiviteter samt bevaka nya affärsmöjligheter
  • Kommunicera, förmedla och komma till avslut med komplexa och affärer genom att involvera relevanta intressenter internt och externt
  • Involvera och koordinera relevanta avdelningar för att säkerställa Systemair övergripande strategi och aktiviteter genom hela säljprocessen

Din profil 

Vi söker dig som har erfarenhet av teknisk försäljning och som lockas av en tjänst med stora utvecklingsmöjligheter. Du är en utpräglad relationsbyggare som kan kommunicera med olika typer av befattningshavare och du har ett välutvecklat affärsmannaskap. Vidare ser vi helst att du har en teknisk akademisk utbildning alternativt annan relevant teknisk bakgrund och minst 3 års erfarenhet från teknisk försäljning.

Vårt koncernspråk är engelska, du behöver därför behärska både svenska och engelska i tal och skrift. B-körkort är ett krav då tjänsteresor ingår i rollen. Meriterande för tjänsten är erfarenhet och kunskaper inom vårt produktområde eller tillhörande applikationer.

Som person är du engagerad, utåtriktad, resultatorienterad och har en förmåga till att skapa långsiktiga relationer med både kunder och medarbetare. För att lyckas i rollen krävs att du är lösningsorienterad, initiativrik och självgående med stort eget driv. Du gillar ett högt tempo och motiveras av komplexa och långsiktiga affärer.

Övrig information

Tjänsten är placerad på vårt kontor i Järfälla. Sista ansökningsdag är 2017-11-29 men du är välkommen med din ansökan snarast då urval och intervjuer kommer ske löpande.
 
I den här rekryteringen samarbetar Systemair med Kandidathuset. För mer information om tjänsten, kontakta ansvarig konsult Tamara Nilsson; tamara.nilsson@kandidathuset.se
Ansök genom att fylla i nedanstående formulär!
Systemair - Regionansvarig Säljare
Befattning: Regionansvarig Säljare
Placeringsort: Järfälla Företag: Systemair
Läs mer här...
Stacks Image 172
Systemair - Regionansvarig Säljare

Befattning:
Regionansvarig Säljare
Placeringsort: Järfälla Företag: Systemair


Systemair är ett ledande ventilationsföretag med verksamhet i 49 länder i Europa, Nord- och Sydamerika, Mellanöstern, Asien och Sydafrika. Bolaget omsätter ca 6 miljarder kronor och har för närvarande cirka 5000 anställda. Sedan grundandet av Systemair 1974 har bolaget uppvisat positiva rörelseresultat. Under de senaste 15 åren har den genomsnittliga tillväxten uppgått till cirka 13 procent. Systemair erbjuder en plats i ett företag som ser tillväxt som ett naturligt inslag i vardagen. Du erbjuds ett spännande och utvecklande arbete med goda karriärmöjligheter. Vi ser lojalitet och god samarbetsvilja som självklart när det gäller att lyckas, både som enskild individ och som företag. Vidare så kommer du att ha ett fritt och ansvarsfullt arbete där du är med och påverkar din egen och företagets fortsatta utveckling.



Arbetsbeskrivning

Sedan en tid tillbaka pågår ett förändringsarbete i säljorganisationen i Systemair Sverige AB i syfte att säkerställa att vi kan möta framtidens krav från våra kunder och för att öka vår marknadsandel. Nu söker vi ett antal medarbetare som vill vara med och utveckla Systemair framåt.

I rollen som Regionchef fördelas din arbetstid mellan bearbetning av kunder samt att leda och coacha dina tekniska säljare. Kunderna finns inom ventilations- och kylbranschen och målgrupper är föreskrivande led såsom konsulter och arkitekter samt entreprenörer och fastighetsägare. Bearbetning sker både av befintliga och nya kunder.

Som säljchef har du det operativa och strategiska ansvaret för regionen. Du sätter upp mål, budget och aktiviteter individuellt för dina säljare samt följer upp. I rollen är du coachande och drivande och ser till att dina säljare utvecklas inom hela försäljningsområdet. Du förväntas också vara med ute hos kunder tillsammans med säljarna och är väl insatt i våra produkter som är tillgängliga på svenska marknaden.

Ditt team har sitt största kontor i Järfälla och du rapporterar till försäljningschefen för Sverige. Tillsammans med kollegor representerar du även Systemair på mässor och seminarier och knyter värdefulla kontakter i branschen.
 
Din profil
 
Som person är du drivande, initiativtagande och självgående och är en trygg ledare som brinner för att utveckla och motivera dina medarbetare. För att lyckas i rollen krävs att du tycker om att ta stort ansvar och coacha andra mot uppsatta mål. Du trivs i en miljö under snabb utveckling och gillar att ta dig an olika arbetsuppgifter utifrån ett strukturerat och effektivt arbetssätt.

Vi tror att du har en eftergymnasial teknisk utbildning samt har arbetat några år som sälj- eller regionchef. Du använder datorn som en självklar del av arbetet och har goda kunskaper i MS Office och i ett eller flera CRM system. Meriterande för tjänsten är erfarenhet och kunskaper inom vårt produktområde eller tillhörande applikationer. Vårt koncernspråk är engelska, du behöver därför behärska både svenska och engelska i tal och skrift. B-körkort är ett krav då tjänsteresor ingår i rollen.
 
Övrig information
Tjänsten är placerad vid vårt kontor i Järfälla.
Sista ansökningsdag är 2017-11-29 men du är välkommen med Din ansökan snarast då urval och intervjuer kommer att ske löpande.
 
I den här rekryteringen samarbetar Systemair med Kandidathuset. För mer information om tjänsten, kontakta ansvarig konsult Tamara Nilsson; tamara.nilsson@kandidathuset.se
Ansök genom att fylla i nedanstående formulär!
Sparbanken Syd - Digital Privatrådgivare
Befattning: Digital Privatrådgivare
Placeringsort: Malmö Företag: Sparbanken Syd
Läs mer här...
Stacks Image 172
Sparbanken Syd - Digital Privatrådgivare

Befattning:
Digital Privatrådgivare
Placeringsort: Malmö Företag: Sparbanken Syd


Sparbanken syd är en unik självständig bank som använder vår vinst till att utveckla tjänster som skapar värde för våra kunder samt att förverkliga goda idéer som bidrar till tillväxten i vårt samhälle. I Sparbanken Syd lever vi efter våra kärnvärden; engagemang och resultatfokus. Vår företagskultur genomsyras av samarbete, goda relationer och korta beslutsvägar.



Vad erbjuder vi?
 
Vi erbjuder en intressant position som privatrådgivare på vårt digitala kontor i Malmö. På vårt digitala kontor möter vi kunder som föredrar service och rådgivning via telefon eller dator där vi erbjuder samma professionella service som på våra övriga kontor. Du får möjlighet att arbeta självständigt gentemot kund, samtidigt som du är en del av ett team av rådgivare på kontoret och samarbetar med övriga kollegor i banken.
 
 
Vilket ansvar har du?
 
Som Privatrådgivare arbetar du med att hitta enkla lösningar som hjälper våra kunder att förverkliga sina goda idéer. Du får möjlighet att arbeta självständigt med bokade rådgivningsmöten och genom uppsökande verksamhet. Du träffar våra kunder genom de digitala kanalerna o/e per telefon. Du ger dem råd inom betala, spara, försäkra och låna och du jobbar med att utveckla deras hela affär. Du arbetar affärsmässigt och proaktivt för att skapa resultat, lönsamhet och nöjda kunder.
 
Vem är du?
 
För att lyckas med utmaningarna i rollen ser vi att du har ett stort engagemang för försäljning med kundens behov i fokus och att du kan leva upp till vårt motto att ha ett kundbemötande i världsklass. Du har en affärsmässighet i ditt sätt att arbeta och tydligt resultatfokus i det du gör. Du är noggrann och ansvarstagande samt har initiativförmåga. Du har ett digitalt arbetssätt och är en drivkraft i att utveckla den digitala rådgivningen ytterligare. För att trivas i rollen är det viktigt att du tar ansvar för din kontinuerliga utveckling av kompetenser och arbetssätt samt bidrar till teamets utveckling. Vi värdesätter en god samarbetsförmåga med kollegor, både på kontoret och i banken i övrigt.
 
Vad har du med dig?
 
  • Du har utbildning på högskolenivå eller motsvarande inom ekonomi eller finans.
  • Du har flerårig erfarenhet av rådgivning och kreditgivning inom bank och finans.
  • Du har Swedseclicens och det är mycket meriterande om du har bolånelicens.
  • Du har god arbetsvana inom digitala verktyg.

 
Övrigt
 
I denna rekrytering samarbetar Sparbanken Syd med Kandidathuset AB. För frågor om tjänsten, kontakta ansvarig konsult Sofia Fritzon.
sofia.fritzon@kandidathuset.se
Ansök genom att fylla i nedanstående formulär!
Faiveley Transport - Key Account Manager
Befattning: Key Account Manager
Placeringsort: Solna Företag: Faiveley Transport
Läs mer här...
Stacks Image 172
Faiveley Transport - Key Account Manager

Befattning:
Key Account Manager
Placeringsort: Solna Företag: Faiveley Transport


Faiveley Transport Nordic AB ingår i Wabtec Corporation, en systemleverantör till den internationella järnvägsindustrin. Företaget grundades för 100 år sedan och är en av de ledande aktörerna på den nordiska järnvägsmarknaden där vi genomför olika typer av service och förbättringsprojekt på många av de nordiska tågtyperna med fokus på bromssystem, dörrsystem, luftkonditioneringssystem, koppel samt elektronik. Vi är dessutom världsledande leverantör av blockbromsar och bromsregulatorer som exporteras till många olika typer av tågprojekt över hela välden. Företaget har idag 170 anställda verksamma inom försäljning, projektledning, konstruktion, utveckling, tillverkning, service och underhåll samt Supply Chain & Inköp, Ekonomi, HR och Kvalitet. Företaget åtnjuter en fin tillväxt sedan flera år och omsätter idag över 400 MSEK. Huvudkontor med tillverkning i Landskrona, projekt- och försäljningskontor i Stockholm. Wabtec erbjuder ett brett produktsortiment bestående av system för luftkonditionering, elektromekanik, elektronik, bromssystem, koppel, tågdörrar och plattformsdörrar samt underhållsservice till kunder runtom i världen. Wabtec Corporation har sitt huvudkontor i Pennsylvania, och har idag ca 20 000 anställda. Hållbar utveckling, miljövänliga och högteknologiska lösningar för dagens och morgondagens tåg karakteriserar verksamheten.



Bakgrund
 
Faiveley Transport Nordic AB står inför en positiv, spännande och utmanande framtid. Vi behöver nu förstärka vår försäljningsavdelning på Stockholmskontoret. I rollen som KAM hos oss kommer du att bli ansvarig för några av företagets viktigaste kunder och vara med om att stärka Faiveley´s position, konkurrenskraft och lönsamhet.
 
Arbetsuppgifter/ansvar
 
Du kommer att:
  • vara ansvarig för några av våra nyckelkunder främst i Stockholmsregionen, vilket innebär att samordna och utveckla relationer med ansvar för försäljningstillväxt och lönsamhet.
  • utveckla och styra relationerna mellan Faiveley gruppen och nyckelkunder,
  • ansvara för marknadsbearbetning, genomföra marknadsaktiviteter och ta fram affärsförslag
  • arbeta med offertarbete samt ramavtal
  • marknadsplanering och prioritering av offert och order

Önskvärd profil
 
Kvalifikationer
Vi tror att du har högskoleutbildning inom teknik eller ekonomi/marknad och gedigen arbetslivserfarenhet inom försäljning och/eller projektledning. Erfarenhet från järnvägsbranschen i Norden är naturligtvis ett stort plus. Dina kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift är mycket goda, och franska är meriterande.
 
Personliga egenskaper
För att trivas i rollen så har du ett naturligt och starkt marknads- och resultatfokus. Du är målmedveten, affärsmässig och har en god förhandlingsvana. Som person är du utåtriktad, kommunikativ och förstår vikten av att knyta långsiktiga relationer. Du har drivkraft att leverera utmärkt service och ger det lilla extra för att skapa nöjda kunder. Vi värdesätter även egenskaper som självständighet, engagemang och lyhördhet.
 
Är du intresserad av arbetet som KAM på Faiveley Transport Nordic AB kommer du till en internationell organisation där du både får agera självständigt och arbeta i ett team inom ett expansivt företag som ligger i framkant i sin bransch. Du kommer att rapportera direkt till företagets försäljningsdirektör.
 
Övrigt
 
Urval och intervjuer sker löpande varför vi gärna ser att du skickar in din ansökan snarast.
 
Välkommen med din ansökan!
 
I denna rekrytering samarbetar Faiveley Transport Nordic AB med Kandidathuset. För frågor om tjänsten vänligen kontakta ansvarig konsult, Sofia Fritzon, sofia.fritzon@kandidathuset.se

Ansök genom att fylla i nedanstående formulär!
Servicetekniker Göteborg
Befattning: Servicetekniker Göteborg
Placeringsort: Göteborg Företag: Kaeser Kompressorer
Läs mer här...
Stacks Image 172
Servicetekniker Göteborg

Befattning:
Servicetekniker Göteborg
Placeringsort: Göteborg Företag: Kaeser Kompressorer


KAESER KOMPRESSORER är att av världens ledande företag inom tryckluftsteknik och har 6000 anställda runtom i världen. I Sverige är vi 66 st anställda och finns ifrån Helsingborg i syd till Skellefteå i norr. Vi erbjuder dig ett mycket intressant arbete i ett rikstäckande team där vi har kul tillsammans.


Vi behöver dig som erfaren Servicetekniker för att göra Sveriges bästa tryckluftsteam ännu starkare.

Just nu söker vi tekniker till regionen Göteborg. Vi söker dig som har arbetat minst 3 år som Servicetekniker och nu vill ta steget att utveckla ditt arbete i en spännande miljö. Som Servicetekniker hos Kaeser ansvarar du för service och installationer av tryckluftsutrustning ute hos våra kunder. Det innebär att underhålla, felsöka, reparera, installera och driftsätta kompressorer.

Vi erbjuder dig ett mycket intressant arbete inom Kaeser Kompressorer i ett rikstäckande team där vi har kul tillsammans.

Dina kunskaper och erfarenheter:
Du är gymnasieutbildad maskintekniker med inriktning el- och/eller kylteknik och har B-körkort. Vi ser även att du har goda IT-kunskaper. Du bör ha minst tre års erfarenhet av liknande arbete. Du har arbetat självständigt gentemot kund och är van att hantera snabba situationer. Har du erfarenhet av tryckluftsutrustning är det meriterande, men det är inget krav. Du får utbildning av oss i Sverige och i Tyskland. Du ska vidare kunna ta emot och förstå skriftliga och muntliga instruktioner på svenska och engelska. Tyska är meriterande. Det är även viktigt att du kan skriva och tala svenska väl.

Dina personliga egenskaper:
Som person trivs du med att arbeta som servicetekniker självständigt och i team samt att ta eget ansvar. Du är noggrann, ordningsam och flexibel samt tycker om att ha kundkontakter. 

Du är bosatt någonstans i Göteborg-Boråsregionen.
Ansök genom att fylla i nedanstående formulär!
Kandidathuset - Researcher
Befattning: Researcher
Placeringsort: Helsingborg Företag: Kandidathuset
Läs mer här...
Stacks Image 172
Kandidathuset - Researcher

Befattning:
Researcher
Placeringsort: Helsingborg Företag: Kandidathuset


Kandidathuset är ett företag specialiserat på att rekrytera personer till nyckelbefattningar. Vi grundades 2008 och har sedan dess bidragit till många bolags utveckling och framgång genom vårt rekryteringsarbete. Vårt nya koncept, kandidatfabriken, gör det möjligt att snabbt och kostnadseffektivt kunna erbjuda våra kunder välkvalificerade kandidater. Under det senaste året har vi sett en mycket stark efterfrågan på detta nya koncept och vi anställer nu till flera olika positioner inom vår organisation.



Under de senaste året har Kandidathuset etablerat ett nytt rekryteringskoncept som tagits väl emot av våra kunder.
 
Kandidathuset fortsätter att expandera och rekryterar därför ytterligare en researcher som ska förstärka teamet.
 
 
Arbetsbeskrivning:
 
Som researcher arbetar du med att söka upp och kontakta lämpliga kandidater till aktuella rekryteringsuppdrag. Du arbetar i nära samarbete med ansvarig uppdragsledare för avstämningar och statusrapporteringar. I rollen ingår att se möjligheterna i hur och var man kan finna lämpliga kandidater, vara införsäljande och att förstå värdet i att bygga upp nätverk. 

Vad vi erbjuder dig:

Ett roligt, socialt och engagerande arbete med fast månadslön. Eftersom vi just nu bygger upp vårt team, kommer du att från start få vara med att forma arbete och samarbetssätt. Vi arbetar mot många olika branscher, vilket innebär att du kommer ges en bred  insyn i arbetsmarknaden och dess människor ur många olika perspektiv. 
  
Vi är ett team med en hög drivkraft som tror på ständiga förbättringar och att ha roligt hela vägen mot våra mål. Vi lyssnar på varandras idéer och åsikter så att vi kan utvecklas både individuellt och som ett team, samtidigt som vi kontinuerligt förädlar vår redan väletablerade arbetsprocess.



Arbetsuppgifterna består av
 
  • Sökning i databaser och på hemsidor efter lämpliga kandidater
  • Kontakt med högskolor och universitet
  • Sammanställning av listor över lämpliga kandidater.
  • Kontakt med kandidater via telefon för att presentera tjänsterna, samt följa upp intresset.
  • Administrativa uppgifter så som hantera CV:n, boka intervjuer och skicka ut tester.

 
Önskvärd profil:
 
Vi söker dig som har ett genuint intresse för människor och har lätt för att ta kontakt med nya personer. Som person är du uthållig, fokuserad och har ett strukturerat arbetssätt. Du har en trevlig och professionell förhållning i din kommunikation då arbetet till stor del innebär kontakt med personer i nyckelbefattningar. För att nå resultat krävs att du trivs med telefonen som arbetsredskap, har en hög aktivitetsnivå och nyttjar din arbetstid effektivt. Dessutom är du van datoranvändare och har lätt för att använda olika IT-baserade systemstöd. Tidigare erfarenhet av arbeten inom en liknande roll, service, försäljning eller där telefonen varit ett viktigt verktyg ses som meriterande.
 
Övrigt:
 
Tjänsten kräver goda språkkunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift.

Urval och intervjuer sker löpande, varför vi gärna ser att du skickar in din ansökan så snart som möjligt. Har du frågor om tjänsten, vänligen kontakta Alexander Kervall, alexander.kervall@kandidathuset.se
Ansök genom att fylla i nedanstående formulär!
Saint-Gobain ISOVER - HS Koordinator
Befattning: HS Koordinator
Placeringsort: Bjuv Företag: ISOVER
Läs mer här...
Stacks Image 172
Saint-Gobain ISOVER - HS Koordinator

Befattning:
HS Koordinator
Placeringsort: Bjuv Företag: ISOVER


ISOVER – En världsledare med historia. Det välkända varumärket Gullfiber skapades år 1967 men redan år 1963 inledde det Billesholmsförankrade företaget ett samarbete med världsledaren Saint-Gobain. Bolaget är idag en del av koncernen Saint-Gobain och ISOVER är det gemensamma internationella varumärket för isolerdivisionen. Saint-Gobain består idag av mer än 1400 konsoliderade företag med ca 170 000 anställda. Tillverkningen sker i 66 länder över hela världen och år 2015 hade Saint-Gobainkoncernen en omsättning på ca 39,6 miljarder Euro. Ytterligare information om företaget och koncernen hittar du på www.isover.se och www.saint- gobain.com.



ISOVER Billesholm
 
ISOVER har huvudkontor och produktion i Billesholm utanför Helsingborg. Enheten sysselsätter knappt 400personer och man levererar produkter för såväl byggisolering som teknisk isolering. Tillverkningen sker dygnet runt och den kontinuerliga produktionsprocessen har hög automationsgrad som ställer krav på ett tryggt och säkert arbetssätt.
 
Produktionen är baserad på World Class Manufacturing (WCM) för att säkerställa en hög nivå inom
säkerhet, kvalité och produktivitet. Fokus ligger på att utöka arbetet med WCM och bli ännu bättre.
Som ett led i att ytterligare stärka och utveckla arbetet med att öka säkerhet och hälsa rekryterar ISOVER nu en
HS koordinator.
 
Arbetsbeskrivning
 
ISOVER prioriterar miljö, hälsa och säkerhet (EHS) och arbetar aktivt och medvetet för att skapa en kultur där säkerheten alltid kommer i första hand. Som HS koordinator ansvarar du för att utveckla och implementera arbetet inom hälsa och säkerhet. Tjänsten innebär att du noggrant följer upp resultat, driver projekt samt säkerställer efterlevnad av lagar och krav inom hälsa och säkerhets området. Vidare kommer du att identifiera avvikelser, komma med åtgärdsförslag och ansvara för handlingsplaner. Du arbetar med ständiga förbättringar i linje med vår WCM struktur tillsammans med ledning och övriga anställda på företaget.
 
En annan viktig del i arbetet är att planera och genomföra utbildningar samt kunna ge råd och stöd till
verksamheten. Du har förmågan att skapa engagemang och intresse för hälsa och säkerhet och förväntas
obehindrat kunna kommunicera på olika nivåer i organisationen på ett snabbt och övertygande sätt.
 
Du rapporterar till EHS chefen och ingår i ett team som förutom dig består av en miljökoordinator och en
Laboratorieingenjör.
 
Din bakgrund
 
  • Vi söker dig som har en relevant eftergymnasial utbildning som högskoleingenjör eller motsvarande.
  • Du förväntas ha något eller några års erfarenhet av liknande arbete
  • Du trivs med att driva förändrings- och förbättringsarbete samt lägger stor vikt vid att nå uppsatta mål.
  • Du har god kännedom och erfarenhet om arbetsmiljölagen och tillhörande arbetsmiljöförskrifter.

 

 
Din profil
 
Du är ambitiös, noggrann samt öppen och rak i din kommunikation. Du delar med dig av dina erfarenheter och är öppen för att lära dig nya saker. Du är van vid att arbeta strukturerat och har inga problem att följa rutiner.
 
Nyfikenhet ser du som en självklar egenskap i yrkeslivet. Du behärskar svenska och engelska i tal och skrift.
 
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper, som utmärks av engagemang och ett utpräglat säkerhetstänk. Vi ser gärna både kvinnliga och manliga sökande.
 
Övrigt
 
Placeringsort: Billesholm
 
Urval och intervjuer sker löpande varför vi gärna ser att du skickar in din ansökan snarast.
 
I denna rekrytering samarbetar Saint-Gobain ISOVER med Kandidathuset.
För frågor om tjänsten vänligen kontakta ansvarig konsult Alexander Kervall, alexander.kervall@kandidathuset.se
Ansök genom att fylla i nedanstående formulär!
Saint-Gobain ISOVER - El- och Instrumentchef
Befattning: El- och Instrumentchef
Placeringsort: Bjuv Företag: ISOVER
Läs mer här...
Stacks Image 172
Saint-Gobain ISOVER - El- och Instrumentchef

Befattning:
El- och Instrumentchef
Placeringsort: Bjuv Företag: ISOVER


ISOVER – En världsledare med historia. Det välkända varumärket Gullfiber skapades år 1967 men redan år 1963 inledde det Billesholmsförankrade företaget ett samarbete med världsledaren Saint-Gobain. Bolaget är idag en del av koncernen Saint-Gobain och ISOVER är det gemensamma internationella varumärket för isolerdivisionen. Saint-Gobain består idag av mer än 1400 konsoliderade företag med ca 170 000 anställda. Tillverkningen sker i 66 länder över hela världen och år 2015 hade Saint-Gobainkoncernen en omsättning på ca 39,6 miljarder Euro. Ytterligare information om företaget och koncernen hittar du på www.isover.se och www.saint- gobain.com.



ISOVER Billesholm

ISOVER har huvudkontor och produktion i Billesholm utanför Helsingborg. Enheten sysselsätter knappt 400 personer och man levererar produkter för såväl byggisolering som teknisk isolering. Tillverkningen sker dygnet runt och den kontinuerliga produktionsprocessen har hög automationsgrad som ställer krav på ett effektivt underhåll.

Produktionen är baserad på World Class Manufacturing programme (WCM) för att säkerställa en hög nivå inom säkerhet, kvalité och produktivitet. Fokus ligger på att utöka arbetet med WCM och bli ännu bättre.
Som ett led i att ytterligare stärka och utveckla underhållet rekryterar ISOVER nu en El- och instrumentchef.

Arbetsbeskrivning

I rollen som El- och Instrumentchef leder du en arbetsgrupp om ca 10 personer. Arbetsgruppen består av både industrielektriker och instrumenttekniker. Gruppen är ansvarig för det förebyggande och det avhjälpande underhållet och i rollen som chef är du ansvarig för att leda och utveckla arbetet så att avdelningens mål och åtagande nås. Detta innebär bland annat att du;

  • Håller morgonmöten, planerar och samordnar den operativa dagliga verksamheten
  • Ansvarar för jourverksamheten och sköter rapporteringen för avdelningen
  • Utvecklar och förbättrar det förebyggande och avhjälpande underhållsarbetet för att nå verksamhetens mål
  • Leder och utvecklar personalen på avdelningen


En viktig del i rollen är arbetet med att aktivt driva förbättringsprojekt inom ramen för ISOVERs WCM-struktur, speciellt med fokus på förlustreducerings- och operatörsunderhållsprojekt.
El- och Instrument ingår i El- och Automationssektionen, som i sin tur ingår i företagets Teknikavdelning. Du rapporterar till företagets teknikchef.

Önskvärd profil

Vi söker dig som har en elteknisk utbildning på lägst gymnasialnivå eller motsvarande, gärna med inriktning industri, automation och regler. Du har erfarenhet från ledande position och liknande arbetsuppgifter.

Som person trivs du i en samordnande operativ roll där du är med och strukturerar arbetet på ett effektivt sätt. Det är viktigt att du har en god planeringsförmåga och att du kan hantera att ha många aktiviteter på gång samtidigt. Vidare är du kommunikativ och social och du kommunicerar på ett tydligt och rakt sätt gentemot arbetsgruppen och övriga medarbetare.

Avslutningsvis är du en driven person som motiveras av att arbeta med ständiga förbättringar.
Då det ingår en hel del administrativa arbetsuppgifter i tjänsten ska du vara bekväm med detta och goda kunskaper i Officepaketet är ett krav. Då företaget verkar i internationell miljö är det viktigt att du behärskar både svenska och engelska obehindrat. Elbehörighet LSP är ett krav och HSP är starkt meriterande.

Övrigt

Placeringsort: Billesholm

Urval och intervjuer sker löpande varför vi gärna ser att du skickar in din ansökan snarast.

I denna rekrytering samarbetar Saint-Gobain ISOVER med Kandidathuset.
För frågor om tjänsten vänligen kontakta ansvarig konsult Sebastian Törnquist, sebastian.tornquist@kandidathuset.se 


Ansök genom att fylla i nedanstående formulär!
Krohne Inor - Teknisk orderberedning vikariat
Befattning: Teknisk orderberedning vikariat
Placeringsort: Malmö Företag: KROHNE INOR
Läs mer här...
Stacks Image 172
Krohne Inor - Teknisk orderberedning vikariat

Befattning:
Teknisk orderberedning vikariat
Placeringsort: Malmö Företag: KROHNE INOR


KROHNE INOR har framgångsrikt utvecklat och producerat temperaturmätningsutrustning för processindustrin i mer än 75 år. Sedan utvecklingen av världens första huvudmonterade signalomvandlare, har KROHNE INOR successivt byggt upp sitt rykte som ett internationellt ledande företag av temperaturgivare och signalomvandlare. Huvudkontoret är baserat i Malmö, där arbetar idag ca 65 anställda. Kulturen i företaget utmärks av en varm atmosfär med utpräglad teamkänsla. 2006 förvärvades KROHNE INOR av KROHNE-koncernen som koncernens globala teknik- och utvecklingscenter för temperaturmätning. KROHNE är världsledande tillverkare och leverantör av processinstrumentering och mätlösningar för många olika industribranscher över hela jorden. KROHNE har över 3 600 anställda och en omsättning på mer än 448 miljoner euro. Företagets produkter och tjänster spänner över hela mät- och analysprocessen: från den enskilda mätpunkten till lösningar för hela fabriker. Tillsammans med KROHNE koncernen, våra två dotterbolag i Tyskland, Finland samt partners kan KROHNE INOR erbjuda produkter, lösningar och service över hela världen.


Vikariat: Teknisk orderberedning


Tillträde: Omgående ca ett år

Om tjänsten
Du kommer till exempel att:
  • Tekniskt kontrollera inkommande order innan de frisläpps för produktion. Se till att stycklista
    innehåller rätt artiklar och operationsbeskrivningarna är korrekta.
  • Ha daglig kontakt med produktion kring tillverknings orders
  • Vara behjälplig vid offert framtagning
  • Kontakt med internkunder och försäljning runt tekniska frågor kring orders
  • Under kortare perioder vara behjälplig i planeringsarbete som att generera tillverknings order och följa
    upp dessa.
I din nya roll kommer du ha ett bra stöd från organisationen. Du kommer in i din roll främst via internutbildningar.

Vi söker dig som
  • Kan arbeta i ett team där man hjälper varandra och tar hjälp av varandra
  • Har en fingertoppskänsla för mekanik och industriell teknik
  • God mekanik förståelse.
  • Erfarenheter från Affärssystem.
  • Svenska och Engelska i tal och skrift.
  • Värderar ordning och reda
    Tidigare arbetslivserfarenhet är ett krav. Som person är du social, framåt och har förmåga att ta egna
    beslut & initiativ till att hitta den information du behöver för att sätta samman underlagen. Din förmåga att se både helheter och detaljer är god. Du har utpräglad samarbetsförmåga, gillar att arbeta i team och att ha kul med dina kollegor på jobbet.
Kontakt
I denna rekrytering samarbetar Krohne Inor med Kandidathuset. För frågor om tjänsten vänligen kontakta ansvarig konsult, Tamara Nilsson, tamara.nilsson@kandidathuset.se 


Ansök genom att fylla i nedanstående formulär!
Saint-Gobain Gyproc - Kvalitets- och Processhef
Befattning: Kvalitets- och Processchef
Placeringsort: Håbo Företag: Gyproc
Läs mer här...
Stacks Image 172
Saint-Gobain Gyproc - Kvalitets- och Processhef

Befattning:
Kvalitets- och Processchef
Placeringsort: Håbo Företag: Gyproc


Gyproc är din partner inom lättbyggnadssystem för hållbart byggande. Gyproc i Bålsta, norr om Stockholm, utvecklar, tillverkar och marknadsför lättbyggnadssystem med gipsbaserade byggskivor till byggbranschen i Sverige. Gyproc har ca 130 anställda och omsätter ca 530 MSEK. Företagets huvudkontor och fabrik finns i Bålsta, med försäljning i hela landet. Lättbyggnadstekniken har tagit en allt större andel av byggandet år för år och Gyproc är ledande på marknaden inom lättbyggnadsteknik med gipsskivor. Tekniken omfattar byggsystem för mellanväggar, bjälklag, innertak och ytterväggar. Gyproc ingår i den franska koncernen Saint-Gobain, som består av mer än 1200 konsoliderade företag med ca 190 000 anställda. Läs gärna mer om Gyproc på www.gyproc.se.



Bakgrund
 
Gyproc har under åren lanserat många innovativa lösningar. Vi fortsätter att utveckla och erbjuda hållbara innovationer och lösningar till marknaden med kunden och slutanvändarvärden i fokus.
 
Produktionen vid Bålsta är baserad på World Class Manufacturing programme (WCM) för att säkerställa en hög nivå inom säkerhet, kvalité och produktivitet. År 2012 mottog produktionsanläggningen The World Class Manufacturing Silver Award och fokus ligger numera på att utöka arbetet med WCM och bli ännu bättre.
 
Som ett steg i detta söker vi nu en Kvalitets- och Process chef som ska förstärka, utveckla och leda arbetet med fokus på att skapa en hög och stabil kvalitetsnivå på enhetens produktion.
 
 
Arbetsbeskrivning
 
I rollen som Kvalitets- och Process chef leder, hanterar och koordinerar du alla process- och kvalitetsrelaterade frågor inom produktionen hos Gyproc i Bålsta. Du säkerställer att alla beslut och handlingar sker i enlighet med de föreskrifter och regler som finns inom Gyproc Sweden, även inom ramarna för säkerhet. Du kommer att ingå i fabriksledningsgruppen och ansvara för fyra medarbetare på avdelningen.
 
I arbetsuppgifterna ingår det även att leda och utveckla avdelningens arbete, både generellt och inom ramarna för WCM.
 
Som Kvalitets- och Process chef är du direkt underställd fabrikschefen.
 
 
Specifika arbetsuppgifter
  • Leda kvalitets- och process avdelningen på fabriken i Bålsta.
    Avdelningen består i dag av fyra personer. Två processingenjörer och två labbtekniker.
  • Leda och koordinera alla kvalitetsfrågor rörande process och produkt (gipsskivor).
  • Leda och utveckla avdelningens WCM arbete. Ansvarig för ”QPC pillar”.
  • Nordenansvar för att genomföra prover och sammanställa och upprätta rapporter till respektive region.
  • Ansvara för kvalitetssäkring av de produkter som produceras.
  • Utvecklar, tar fram och säkerställer kontrollprocesser i produktionen.
  • Ansvar för BOM.

 
Önskvärd profil
 
Du som söker har relevant akademisk utbildning eller gedigen erfarenhet av liknande arbete. Du har tidigare erfarenhet inom processindustri och vi ser gärna att du även har erfarenhet av LEAN-principer och någon form av projektledning.
 
Som person är du organiserad i ditt arbete och drivs av vilja att förbättra och effektivisera. Du har god kommunikationsförmåga både när det gäller svenska och engelska, samt har lätt att samarbeta med andra. Det är viktigt att du kan fatta beslut och att du trivs med att arbeta operativt.
 
Specifika kunskapskrav:
  • Relevant akademisk utbildning
  • Ett par års erfarenhet av liknande arbete inom processindustri.
  • Erfarenhet av projektledning
  • Erfarenhet av chefskap är meriterande
  • Kunskaper och erfarenhet av arbete inom WCM eller likvärdiga LEAN-principer.

 
 
Övrigt
 
Placeringsort: Bålsta
 
Urval och intervjuer sker löpande varför vi gärna ser att du skickar in din ansökan snarast.
  I denna rekrytering samarbetar Saint-Gobain Sweden Gyproc med Kandidathuset. För frågor om tjänsten vänligen kontakta ansvarig konsult, Alexander Kervall, alexander.kervall@kandidathuset.se
Ansök genom att fylla i nedanstående formulär!
Saint Gobain Sekurit - Customer Service & Logistic Manager
Befattning: Customer Service & Logistic Manager
Placeringsort: Eslöv Företag: Saint-Gobain Sekurit Scandinavia AB
Läs mer här...
Stacks Image 172
Saint Gobain Sekurit - Customer Service & Logistic Manager

Befattning:
Customer Service & Logistic Manager
Placeringsort: Eslöv Företag: Saint-Gobain Sekurit Scandinavia AB


Saint-Gobain Sekurit Scandinavia is a part of the TOP 100 most Innovative companies. The company's aim is to provide high added value glazing products and services for car makers. As part of the Saint-Gobain Group, we have access to more than 300 years of know-how and innovations. Saint-Gobain Sekurit is an international company with a worldwide foot print. Through our international network and our 35 plants and facilities settled in Europe, Asia and Americas, we deliver the international automotive market. From the most luxury and sports cars to the low cost, Saint-Gobain Sekurit produces demanding and challenging mineral, modular and organic glazing. Following the trends of mobility and automotive industry, the company is permanently led by its innovative spirit and offers a wide range of high added value products, solutions and services on four main axes: Environment & CO2 savings, Safety & security, Quality perceived and comfort, Design & smart glazing Saint-Gobain is certified Top Employer Global 2016. This certification reward the HR policy which is based on strong foundations: professional Mobility, diversity of the teams, commitment and talent development. Among the Saint-Gobain companies in Sweden you will find Ecophon, Isover, Weber, Gyproc, Scanspac, Emmaboda Glas, Autover, Abrasives and others.



Världsledande med lokal förankring
På produktionsenheten i Eslöv arbetar cirka 250 personer med att tillverka glasrutor till fordonsindustrin och är specialiserade på smarta rutor.  Smarta rutor är den gemensamma benämningen på sidorutor med särskilda egenskaper, exempelvis vattenavvisande eller laminerade. Vattenavvisande glas har ett ytskikt som gör att vattendroppar stöts bort från sidorutan vid regnväder, vilket skapar bättre sikt och en säkrare bilkörning. En laminerad sidoruta innebär en större trygghet då lamineringen förhindrar att glassplitter sprids vid inbrott eller trafikolyckor.
Tillverkningen i Eslöv omfattar allt från att ta emot planglas till att forma en färdig sidoruta, och den färdiga produkten går sedan vidare till olika fordonstillverkare som Volvo, Audi, Jaguar, Maserati, Volkswagen, Ford m fl. Tillverkning är högautomatiserad med högt teknikinnehåll.
 
Vi söker nu en Customer Service & Logistic Manager.
 
Arbetsuppgifter
I rollen som Customer Service & Logistic Manager ska du leda vår kundtjänst och logistikavdelning samt vårt servicecenter för att säkerställa kostnads- och kvalitetseffektiv logistikverksamhet i en säker miljö.
 
För dig är det viktigt att bevara och utveckla goda kundrelationer, arbeta med tät uppföljning och ständig förbättring. Du är ansvarig för investeringar utav nya glasställ, underhåll samt inventering av befintliga glasställ.
 
Du arbetar tätt tillsammans med vår inköpsavdelning vid upphandling av transporter. Att ständigt optimera våra transporter, kostnader och vårt arbetssätt är en självklarhet för dig.
 
I arbetet ingår även att introducera nyanställda, genomföra förbättringar, implementera nya rutiner, vara delaktigt i vårt WCM-arbete och aktivt delta i företagets 5S arbete. Du arbetar tätt tillsammans med ditt team som består av 7 personer.
 
Din bakgrund
Vi söker dig som är civilingenjör, högskoleingenjör eller motsvarande, troligtvis med supply chain inriktning. Du förväntas ha några års erfarenhet av arbete inom logistik och kundtjänst samt ett par års erfarenhet av operativt chefsansvar. Du trivs med att driva förändrings- och förbättringsarbete samt lägger stor vikt vid att nå uppsatta mål.
 
Din Profil
  • Du kan hantera många ärenden i högt tempo och få saker och ting avslutade.
  • Du är prestigelös, strukturerad och drivande
  • Öppen och rak kommunikation och trivs i samarbetet med andra.
  • Du delar med dig av dina erfarenheter och är öppen för att lära dig nya saker.
Nyfikenhet och ifrågasättande ser du som två självklara egenskaper i yrkeslivet. Du behärskar svenska och engelska i tal och skrift och har goda kunskaper i Office paketet samt SAP. Du bör även ha grundläggande kunskaper i företagsekonomi.
 
Övrigt
Tillträde snarast möjligt
 
Urval och intervjuer sker löpande varför vi gärna ser att du skickar in din ansökan snarast.
 
I denna rekrytering samarbetar Saint-Gobain Sekurit med Kandidathuset. Har du frågor om tjänsten? Kontakta ansvarig rekryteringskonsult, Alexander Kervall, alexander.kervall@kandidathuset.se
Ansök genom att fylla i nedanstående formulär!
Stockholm
Kandidathuset AB
Mäster Samuelsgatan 60,
111 21 Stockholm
Malmö
Kandidathuset AB
Adelgatan 21, Malmö
Telefon:
08-410 300 22
E-post:
info@kandidathuset.se
Organisationsnummer:
556765-0576